Seiko Chrono opknappen

Goedemiddag allen,

Ik ben nieuw op dit forum en val maar meteen met de deur in huis. In 1996 kocht ik mijn 1e “echte” horloge. Een prachtige Seiko 7T32-6F00. De wijzerplaat is werkelijk fantastsich mooi, dit gaf mij toendertijd de doorslag om een flink deel van mijn vakantiegeld hierin in te investeren. De Seiko heeft lang om mijn pols gezeten. Door de jaren heen raakte het fraaie er wel een beetje vanaf. Vooral de 2 kronen zijn lelijk geworden.
Ik heb de Seiko laatst weer opgeduikeld en heb besloten deze op te knappen/te laten knappen. Mijn vraag aan jullie is: waar kan ik o.a. de kronen (welke moet ik hebben?) bestellen of nog beter: wie kent iemand die dit prachtige horloge in ere kan herstellen? Ik ben al een paar maanden aan het snuffelen op internet echter dit specifieke type ben ik nog niet tegengekomen en de wegen binnen de horloge onderdelen wereld weet ik nog niet zo goed te bewandelen.
Alle tips zijn van harte welkom!

Ik heb een paar foto’s van deze Seiko gemaakt maar weet niet of/hoe ik deze kan posten. Eerst maar even zo.

Eelco

Eelcoach Schreef:

Goedemiddag allen,

Ik ben nieuw op dit forum en val maar meteen met
de deur in huis. In 1996 kocht ik mijn 1e "echte"
horloge. Een prachtige Seiko 7T32-6F00. De
wijzerplaat is werkelijk fantastsich mooi, dit gaf
mij toendertijd de doorslag om een flink deel van
mijn vakantiegeld hierin in te investeren. De
Seiko heeft lang om mijn pols gezeten. Door de
jaren heen raakte het fraaie er wel een beetje
vanaf. Vooral de 2 kronen zijn lelijk geworden.
Ik heb de Seiko laatst weer opgeduikeld en heb
besloten deze op te knappen/te laten knappen. Mijn
vraag aan jullie is: waar kan ik o.a. de kronen
(welke moet ik hebben?) bestellen of nog beter:
wie kent iemand die dit prachtige horloge in ere
kan herstellen? Ik ben al een paar maanden aan het
snuffelen op internet echter dit specifieke type
ben ik nog niet tegengekomen en de wegen binnen de
horloge onderdelen wereld weet ik nog niet zo goed
te bewandelen.
Alle tips zijn van harte welkom!

Ik heb een paar foto’s van deze Seiko gemaakt maar
weet niet of/hoe ik deze kan posten. Eerst maar
even zo.

Eelco

van harte welkom en foto’s plaatsen doe je zo www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

hey, link lijkt niet goed over te zijn gekomen. kijk anders even onder faq van t forum.

Bedankt! Bij deze dan:

mooie seiko

Eelcoach Schreef:

Bedankt! Bij deze dan:

http://i1310.photobucket.com/albums/s650/Eelcoach/
IMGP2204.jpg

http://i1310.photobucket.com/albums/s650/Eelcoach/
IMGP2202.jpg

Leuke Seiko. Ik weet niet of iemand aan nieuwe kronen kan komen. Anders kun je em laten vergulden of voorzien van een anders soortig laagje. Maar net als met het laagje, gaat het op den duur weer slijten. Ik heb het bij deze gedaan en het begint echter nu alweer licht te slijten.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,730342,730342

Voor dagelijks dragen en gebruiken is het misschien een idee om de laagjes te verwijderen en ze te polijsten ofzo.

Wat er verder nog meer opgeknapt moet worden kan ik niet 123 zien op je foto’s.