Wie oh wie weet hoe ik mijn chrono’s weer goed uitgelijnd krijg?
Het gaat om het 7L22 uurwerk
Wijzer moet eraf en weer goed terug geplaatst worden
Die had ik gevonden alleen daar staat alleen de algemene reset na gebruik van de stopwatch
meen je dat echt?
Vaak kun je chronowijzers uitlijnen door de kroon in de eerste of tweede positie uit te trekken en dan op de start/stop knop van de chrono te drukken. Is even een kwestie van proberen
Heb ik geprobeert, ben er niet helemaal zeker van… En de minutenwijzer (rechts boven) krijg ik geen beweging in, behalve als ik de stopwatch aanzet, hij loopt wel mee maar gaat dus niet meer naar de nul…
Hoe zijn ze uit het lood geraakt - enig idee…?
Geen idee. Ik heb 2 van deze Seiko’s (een zwarte en een zilver) en ik wissel de band omdat ik maar één passende heb. Toen ik deze pakte voor een wissel zag ik ineens dat hij uit lood was.
Als ik mij goed herinner klopt het ongeveer wat Jeffrey1984 zegt:
Stap 1: https://www.seikowatches.com/instructions/html/SEIKO_V192_EN/AGFISYojmofpce
Stap 2 (dit linkje staat in stap 1): Setting the stopwatch hands (1/5-second and minute hands) to the preliminary position
Bedankt voor de verwijzingen maar dit gaat om hele andere uurwerken. Eén van de instructies geeft zelfs aan dat je pusher A en B tegelijk moet indrukken maar naar mijn weten mag dat met dit uurwerk absoluut niet…
Seiko maakt al heel lang Quartz uurwerken, waar de kinetic er een van is, in mijn tijd als goudsmid veel Seiko Quartz horloges opnieuw ingesteld zonder kroon uit, of met kroon in pos 1 of 2. Ik denk dat je ze niet gelijktijdig mag indrukken omdat je dan in de positioneer mode komt en ze versteld ( wat ik denk dat gebeurt is toen je de band verwisselde) anderzijds, het is en blijft jouw horloge natuurlijk. Had ook even gezocht naar handleiding voor kinetic specifiek maar die heb ik niet kunnen vinden voor je. Ik hoop dat je iets vind, succes
Helaas wel
Ja wat @Jero1 zegt klopt, bij veel Seiko quartz chrono uurwerken kun je de tellers handmatig instellen maar dit uurwerk heeft een mechanisch chronograaf gedeelte.
Kan zijn dat de wijzer niet meer goed vast zit maar kan ook komen door een scheurtje in de wijzerbus of dat de bus los zit in de wijzer.
Zit id een mechanische chrono in. Als je reset gaat ie wel terug naar dezelfde positie of reset hij helemaal niet meer? Links of rechtsom zal hij open moeten…vrees ik.
Bedankt voor de antwoorden. Als hij dan toch open moet ga ik meteen maar even op zoek naar iemand die een service beurt kan doen
Vrij lastig uurwerk om te doen door de mechanische chrono op het quarts uurwerk.
Zoek iemand die er veel ervaring mee heeft.
Seiko doet ze denk ik niet meer. Uurwerk is ook niet meer leverbaar bij Seiko.