Seiko chronograaf

Goedendag,

Mijn vader heeft altijd een Seiko chronograaf gehad. Nu werken de pushers niet meer. Ik denk dat ze zijn beschadigd bij het verwisselen van de batterij.

Heeft er iemand nog een Seiko chronograaf waar hij vanaf wil vergelijkbaar als op de foto?

Ik hoor het graag.

1 like

Misschien het referentienummer wat achter op de kast staat even vermelden

2 likes

7T32-7C60 White Dial

2 likes

als niemand hem heeft staan er een aantal op ebay met dit referentienummer voor niet al teveel, kun je daar onderdelen uit halen

1 like

Bedankt voor de tip, het hierboven genoemde referentie is inderdaad juist.

Ik zal eens op eBay kijken

1 like

Shit… Hoewel, misschien helpt dit?!
Bij dit model hoort bij nieuwe batterij het AC kontakt (bij pijltje) te worden kortgesloten met de + van de batterij en evt de seconde- en minutenteller op de 12 gezet. ( Kroon tweede klik naar buiten, met pushers instellen). Zou moeten werken…mmmh ••••
Bij dezelfde van mij werkt de chrono niet, minutenteller is wel te verstellen. :sunglasses:
Geen oerdegelijke quartz werken deze serie, weinig aan te herstellen ook, of 'n nieuw uurwerk als dat nog te vinden is.
Maar er bestaat wel een aardig gelijkende klassieker 7a28 of 7a38 die heel goed is te servicen (quartz/mechanisch)
Succes :four_leaf_clover:

1 like

Bedankt voor het mee denken, maar de pushers springen niet meer terug. Ik denk dat de beschadigd zijn met het terug plaatsen van de deksel.

Als ik ze indruk beginnen de wijzers wel te draaien.

1 like

Da’s positief, dan raken ze in elk geval de kontakten normaal. Soms zijn vast/stroef bewegende pushers al van vuil te verlossen met wat wasbenzine - maar dan is het wel beter om het uurwerk er uit te halen!
Misschien kan iemand op HF in jouw regio je daar zonodig mee helpen?

Maar gaat dat ook als ze krom zijn? Voor het verwisselen van de batterij sprongen ze wel normaal terug.

1 like

Klinkt alsof het uurwerk er ietsje uit is geschoven en niet goed los van de pushers is teruggeduwd…:roll_eyes:.
Vreemd zo…

Seiko chronograaf SSB425P1. Dit kan wel een leuke vervanger zijn met een panda dial. Ik denk dat deze momenteel ook in korting is bij deze juwelier.

Dan zijn ze niet stuk.

De pushers hebben veertjes en rubbertjes. Of het uurwerk zit scheef, wat ik zelf wel herken bij dit type, of de veertjes zitten vol troep (à la navelpluis troep).

Aanpak:
Download een manual van dit uurwerk
Uurwerk opnieuw eruit
Uurwerk met metalen pin testen op werking
Pushers eruit en schoonmaken
Alles terugplaatsen
Resetten en instellen volgens manual

1 like