Seiko Chronograaf

Gezien op een Duits forum nieuwe modellen Seiko Chronograaf Automaat kost ongeveer € 1600,-

Mmmmmmmm. Dan zou ik toch een beetje doorsparen voor een Tag Heuer Carrera.

hoewel dit een voortreffelijk horloge is en ik niet perse de afweging zou maken door de sparen voor een carrera ( of niet door te sparen maar hem voor dezelfde prijs zou kopen ) zou het mij om het even zijn of het de seiko of de tag zou worden. Ik denk zelfs eerder de Seiko gezien het gebruikte uurwerk boven dat wat in de Tag zit.
Maar wat ik wel jammer vind is dat hij op de Tag lijkt…hadden ze best zelf iets leuks van kunnen maken.

Da’s op zich wel een interessante afweging. Koop je een Tag voor de naam, of een Seiko voor de kwaliteit, even er van uitgaande dat een Seiko tenminste net zo goed of beter is.

Wel ben ik het eens dat het toch een beetje veel op de Carrera lijkt. Maar aan de andere kant, als je een chrono maakt, zal hij in meer of mindere mate op een andere chrono lijken. Tenzij je echt heel extreem gaat doen, en hem gelijk aan de straatstenen niet meer kwijtraakt :wink:

groeten,

Martin

Mijn voorkeur gaat in die prijsklasse toch uit naar Zwitsers. Inderdaad koop ik hem dan voor de naam. Kwaliteit zal niet veel verschil uitmaken.

Ik denk dat ik hetzelfde zou doen… voor die prijs wil je ook wel een beetje laten zien dat het een dure is. Bovendien is mijn verwachting dat een TAG bij een eventuele inruil toch wat meer oplevert dan een Seiko. Juist vanwege de naam.

Groeten,

Martin

Ja maar in zo’n TAG zit weer een ETA uurwerk waar er al zovelen van zijn. En bij de Seiko zit een eigen ontwikkeld uurwerk in…

Dat gevoel zit ik ook mee. Als er een ‘lopende band ETA’ in zit, is het gaaf, maar als er een superieur japans (of misschien wel chinees…) uurwerk inzit, is het ‘maar’ een Seiko.

Het begint zolangzamer hand een stokpaardje van me te worden :wink: Gauw iets zwitsers kopen, ohja en een Seiko, ook :smiley:

Groeten,

Martin

Zet op een horloge het merk Omega kost het € 5000,- zet op hetzelfde horloge Seiko kost het opeens € 500,- met dezelfde kwaliteiten.

Hennie Schreef:

Zet op een horloge het merk Omega kost het €
5000,- zet op hetzelfde horloge Seiko kost het
opeens € 500,- met dezelfde kwaliteiten.

ik zal dit niet helemaal beamen, maar voor een deel zeker wel.
kijk maar eens naar Japan en een groot deel van de rest van de wereld daar wordt de Seiko GS serie aangeboden tegen zeer hoge prijzen ( vanaf prijs ook iets van 2500 euro oid ), de horlogs zijn dan ook subliem afgewerkt en van goede kwaliteit. Dat werkt niet hier omdat men dan idd een Omega zou kopen. Maar het bewijst zeker wel dat Seiko gewoon mee kan tellen op grote hoogte.

Klopt, bij het grote publiek is de naam Seiko altijd nog verbonden aan goedkope kwartshorloges en dat is jammer. Maar ja ik zou aan Seiko Nederland willen vragen om het eens te proberen om hier ook de Seiko Credor,Grand Seiko en andere kwalitatief mechanische horloges te importeren (heb ik het niet over de Spring-Drive) als tegenhanger van de Zwitsers. Want als het hier niet ligt bij de juweliers kun je het ook niet kopen of zie ik het verkeerd.

Je kunt alles wat niet bij de Juwelier ligt gewoon kopen hoor.

Ja dat begrijp ik ook wel dat zoiets via een omweg gebeurt en kan maar er zijn altijd nog mensen die via een erkende juwelier iets willen kopen.

Ik denk dat je dan beter even bij de juwelier zelf kunt informeren. Wie weet kan hij meer bestellen dan je denkt. Ik zie de laatste tijd ook steeds meer modellen bij Strego die normaal alleen uit het verre oosten kwamen. Toch scheelt het vaak 2/3 van de prijs wanneer je ze via een buitenlandse handelaar koopt.

Bij Siebel b.v. verkopen ze wel de Seiko Sawtooth duikershorloge maar dat is weer wel een kwarts uitvoering.

Sawtooth voor 385 euro inderdaad… Dat is een forse marge.