Heb een tijd geleden deze chronograaf op de kop getikt.Het uurwerk is een 6138B, de achterzijde zegt 7N8512…deze combinatie ken ik niet, de dial doet me het meest denken aan een 6138-0011 maar ook dat klopt niet.
Iemand een idee?
Mooi klok. (tu)
Volgens mij betekend 7N8512 November 1977 nummer 8512
wijzerplaat lijkt in orde, voorzover ik dat kan zien. Wat is de wijzerplaat code? (loupe pakken en kijken wat er onder de “zes” staat)
zo iets.

volgens mij klopt er niets van deze klok…aan weerszijden van de subdial op 6 staat links SWI en rechts ADE, je zou gaan denken aan een opnieuw opgemaakte wijzerplaat,en Seiko heeft bij mijn weten nooit iets in Zwitserland laten maken… het Seikomerk op de dial staat ook bijna uitgelijnd boven chronograph terwijl dit normaal inspringt. Lijkt op een 6138-7000 dial in een verkeerd huis, achterzijde lijkt ook van een andere klok te zijn. De combo klopt niet, zal het eens aan Rob vragen.
Bij de 6 staat niets vandaar mijn twijfel
afgezien van het feit dat er een raar bol glas op zit en dat ie nogal gepoetst is. (kast en glas)
dat zijn nog mijn minste zorgen…is dit een soort samengesteld Frankensteinklokje…?
Inelkaar gezet met stukken uit de onderdelenbak ergens in Singapore en dan op ebay zetten voor een westerse koper…
Ik heb net even bij mijn gehavende UFO zitten kijken omdat ik dacht dat er overeenkomsten waren.
Maar er zijn meer verschillen dan overeenkomsten.
De subdials hebben bij mij ook geen gekleurde blokjes maar de subdial bij de 6 heeft alleen 10,20 en 30 als markering.
Tussen de indices behorend bij 7 en 8 staat bij mij Japan 6138 en als laatste staat er onder SEIKO alleen chronograph,geen automatic.

De wijzerplaat van mijn horloge is op sommige plaatsen nogal gehavend,daardoor ben ik er vanuit gegaan dat deze wel origineel is.
Zover ik weet zijn er wel 7 verschillende uitvoeringen van deze wijzerplaten.
Succes met je leuke aanwinst
ik vrees het ja…tis ook geen 6138-0011 anders had ie wel die gouden blokjes op de subdials gehad.
kast houden, pushers ZEKER houden. Wijzers zien er ook OK uit.
Wijzerplaat moet je een nette after market voor zoeken, misschien de bezel insert ook. Die after market wijzerplaten heb je tegenwoordig met de oranje en met de gele blokjes (oranje ziet er het leukst uit :))
Als de wijzers netjes resetten heb je best een leuk horloge te pakken.
thanks Rob, het geheel werkt overgens prima, pusher functioneren goed, tikt op tijd. Maar die dial…dat ik dat niet gezien heb op de originele foto’s, tis gewoon een zwitserse dial waar ze wat anders op gedrukt hebben…maar goed. Inmiddels een nieuwe insert besteld en even kijken voor een nieuwe dial, denk dat ik ga voor de 0011uitvoering.
– moved topic –
Ik gok op een 6138-0011 met vervangen glas, dial (en deksel). Uurwerk, kast, pushers en kroon lijken origineel. Misshien dat het oorspronkelijke horloge een tijd in een vochtige omgeving heeft gelegen met een kapot glas. Is het uurwerk aangetast ?
't wordt vast weer een mooie UFO, succes!
MartijnV Schreef:
Inelkaar gezet met stukken uit de onderdelenbak
ergens in Singapore en dan op ebay zetten voor een
westerse koper…
Sorry, maar ik kon het plaatje niet meer vinden tot op heden 

lol