Seiko chronograph 7t32-6a5a opknappen

Toen ik 15 of 16 was heb ik dit horloge van mijn ouders gekregen (en anders heb ik het van mijn bollenpelgeld gekocht).
Inmiddels heb ik deze dus een jaar of 35 in mijn bezit.
De laatste 10 jaar ligt deze eigelijk verwaarloosd in de la en ik vindt dat eigenlijk wel een beetje zonde.
Ik zit er aan te denken deze op te laten knappen (zelf ben ik niet zo handig).
Zijn er adresjes hier in de kop van Noord Holland waar jullie goede ervaringen meehebben?

Ik zit zelf te denken aan in vedergeval nieuw glas, schoonmaken, batterij en pakkingen maar er zal nog wel wat meer achter weg komen denk ik zo…

35 jaar is niet mogelijk met dit uurwerk. Dat zou 86 zijn :sweat_smile: Wat staat er op de achterkant, het serienummer?

Grootste vraag is of het uurwerk nog goed werkt. Deze uurwerken kunnen niet zo goed tegen lang stil liggen.

1 like

Serienummer is 413721, ik weet niet of daar het bouwjaar is te halen?

Dat is bouwjaar januari 1994 :ok_hand:

2 likes

Dus je weet nu al niet meer dat je zo’n 10 jaar jonger bent :rofl:.

3 likes

Mmmm, toch maar eens nakijken waar ik het dan vandaan heb. Was er eigenlijk wel van overtuigd het al zo lang te hebben maar cijfers liegen niet…

Ik heb laatst mijn glas laten vervangen bij:

Volgens mij doen ze ook servicebeurten. Vlakbij Amsterdam CS.

2 likes

Ben op vakantie, dus kan niet even bij Seiko inloggen, maar voor horloges van deze ouderdom is het soms al wat moeilijker om originele onderdelen aan te kopen.

1 like

Je zou eens bij Kalle Slaap in Spanbroek kunnen vragen.

1 like

Dat is mooi in de buurt, bedankt.

Misschien had je een andere de 8 jaar voordat je deze kocht/kreeg

1 like

Net weer terug van de lokale juwelier, mijn zwager die een nog grotere horlogefanaat is dan ik had die van hem daar ook van een nieuw glaasje voorzien en op het dorp dus lekker makkelijk.
Erg netjes qua prijs dus ik ben wel tevreden.

Binnenkort de rest even poetsen en deze kan er weer even tegen aan.

In ieder geval bedankt voor jullie tips, die gaan zeker nog eens van pas komen!

4 likes