halloo allemaal. ik heb een paar antwoorden nodig over dit horloge.
:(Seiko chronograph automatic (6139 6012)) hij is nogal oud. en ik zou graag wat meer hierover willen weten. kan iemand mij plzz helpen???
groeten glenn-14.
kun jij mij er mischien meer over vertellen?
ik ben namelijk naar de juwelier geweest. en daar was een man van Seiko. die zij tegen mij dat het een heel goed horloge was. een hele zeldzame zelfs. weet jij precies wat er allemaal in zit?? en wat het horloge ongeveer heeft?.
dit zijn automaten: mechanische horloges die zichzelf opwinden door polsbeweging.
dit type bestaat sinds 1969 en is de eerste automatische chrono op de markt (komt u maar met de flames! ) en is tot pakweg 1975 gefabriceerd, daarna zijn er door Seiko vooral quarts chronografen gemaakt.
er zijn er op de wereld best veel exemplaren van dit type, maar bij een gemiddelde juwelier kom je ze niet tegen. op ebay zijn er genoeg.
gezien de leeftijd zijn er steeds minder in goede staat.
dit type is goed en betrouwbaar.
het onderhoud bij dit soort mechanische horloges is prijzig: dit soort seikos staan er om bekend om soms 20 jaren zonder onderhoud prima te functioneren, maar ooit moet er een keertje verse olie in. voor een onderhoudsbeurt kun je 75-150 EUR kwijt zijn. (dit zie je bij alle mechanische horloges van alle merken)
op internet kom je prijzen tegen van 50 tot 200 EUR voor dit type, afhankelijk van de staat en onderhoudshistorie.