Seiko Citizen

Is er kwaliteits verschil tussen Seiko en Citizen of is de een toch beter dan de ander?

volgens mij is seiko toch iets beter hoor.
neemt niet weg dat citizen mooie horloges heeft.

Seiko is gewoon beter. De jaren lange traditie, de innovatie en modellenlijn heeft dat in de loop der jaren bewezen. Ook de After Sales geeft meer vertrouwen. Doch beide maaken mooie horloges voor een vriendelijke prijs.

Ik heb het idee dat het er ook aan ligt naar wat voor iets je op zoek bent. Een mooie Citizen Eco Drive is bijvoorbeeld ook zeker prima, toch?

Groeten,

Stefan

Citizen is toch een dochter onderneming van Seiko oid? Kwa kwaliteit zal het dus niet echt een wereld van verschil zijn. Niet iets als bijv. Patek en Citizen, dat zijn 2 uitersten.

Dus beiden wel value for money!

Er zijn alleen zo weinig dealers van Citizen in Nederland waar ik woon waren er eerst vier nu nog maar een heeft zeker met service te maken. Siebel verkoopt ze ook al niet meer.

Ik vindt het een beetje afhankelijk van waar je van houdt.
Citizen heeft in mijn ogen heel erg leuke en complexe uurwerkjes. Ik had 10 jaar geleden al een analoog klokje met 2 alarmen, chrono, countdown, localtime, eeuwige calender en nog wat. Allemaal kleine wijzertjes met servomotortjes eraan. Ik heb er twee van trouwens.
Ook heb ik een hide-away. Ook weer een heel erg leuke ontwikkeling. Alle digitale functies, verstopt achter een super eenvoudig analoog display
En dan de Eco-Drive. Ook gewoon een hele leuke ontwikkeling. De nieuwe Citizens hebben ook best complexe uurwerken. Ik heb een Modena Eco-Drive. Erg fraai, maar wel snel krassen.

Het blijft alleen electrisch, en daar moet je van houden.

Ik denk dus dat Citizen complexere uurwerken heeft. Moet je leuk vinden. Meer voor de liefhebber/techneut denk ik.
En Seiko denk ik is degelijker maar heeft minder “leukigheidjes”. Mijn Seiko’s zien er na jaren gewoon nog beter uit.

hmmm ik vind het nogal raar om seiko beter dan citizen te noemen.

ze leveren allebei robuuste automaten in het lage segment van de horloge industrie, die zijn kwalitatief even goed. Ik heb van allebei een aantal en allebei totaal geen problemen.
Verder leveren ze ook allebei uurwerken in het hoge segment, seiko doet dat met credor en citizen met een eigen lijn. Daarin blinken ze erg uit, alleen de verkoop in europa is niet super.

Daarnaast is citizen uurwerk manufactruur voor heel veel andere merken onder de naam miyota. Om dus te zeggen dat seiko beter is dan citizen neem ik echt geen genoegen mee. Ik ben fan van allebei en vind ze op een zelfde niveau zitten.

Nee. Citizen is gewoon een eigen bedrijf, geen dochter van Seiko. Staat gewoon op de beurs van Tokyo genoteerd.

Hmm, dan heb ik 't blijkbaar verkeerd begrepen/gelezen.

Misschien is ook wel belangrijk om te weten of het hier om mechanische horloge’s gaat of gewoon quarts (omdat je over Siebel spreekt en 4 andere dealers).

Vwb mechanisch, dan zou ik toch wel een mooie Seiko nemen, bijv. een Samurai of de SKX023, of gewoon een Monster! (tu)

ik heb ooit van een juwelier gehoord dat hij om de volgende reden geen citizen meer verkoopt.
de onderdelen zijn moeilijk te krijgen en de service richting juwelier laat te wensen over.
ik denk dat dit ook de reden is dat er weinig dealers meer zijn van citizen.
maar ik vind het wel leuke horloges.
de reden dat ik persoonlijk voor seiko kies is dat ik ze erg sterk vind.
oscar

de Citizen / Miyota groep is inderdaad zelfstandig.
Lorus , Pulsar en Credor zijn wel eigendom van Seiko.
Als ik op de site van www.citizenwatch.nl onder dealers kijk, barst het van de juweliers en andere verkopers die citizens in hun programma hebben.
discussie Seiko - Citizen , is denk ik hetzelfde als Toyota - Mazda allemaal op top nivo :slight_smile:
André

Ik heb zelf een Citizen Eco-Drive E2100 prachtig horloge ziet er ook heel degelijk uit met saffierglas en mechanische chronograaf, maar hij is wel zwaar 210 gram komt ook omdat ik het bandje langer moest maken. En hij wordt ook nog eens met de hand in elkaar gezet en dus niet met een robot.

andre Schreef:

de Citizen / Miyota groep is inderdaad
zelfstandig.
Lorus , Pulsar en Credor zijn wel eigendom van
Seiko.
Als ik op de site van www.citizenwatch.nl onder
dealers kijk, barst het van de juweliers en andere
verkopers die citizens in hun programma hebben.
discussie Seiko - Citizen , is denk ik hetzelfde
als Toyota - Mazda allemaal op top nivo
André

precies daar pleit ik ook voor, en ze hebben dus ook allebei een top segment, seiko met credor en citizen met ( ben ff de naam kwijt )

Ik zag enkele mooie betaalbare seikos staan bij
www.tungchoy.com
Misschien iets voor jou.
Henri