Seiko Credor only

3-4 jaar voelt ook wel heel erg als, “ja, natuurlijk is het cruciaal dat je elke 3 jaar 430 euro aan ons geeft” XD

2 likes

Misschien dat er over tijd voortschrijdend inzicht is geweest. Ik kan me voorstellen dat ze in de beginfase toen het net op de markt was de vinger aan de pols wilden houden om geen reputatieschade toe te brengen aan de technologie.

Hmm. Ik kom terug als Seiko hier iets over zegt.

4 likes

Maar, is het nu serieus zo dat ik met mn 8J quartz Seiko Credor de eerste op HF ben met n Seiko Credor ? Hier in Seikostan, buurland van Rolexië?
:wink:
(btw, van mn hele collectietje, met veel sunbursts en mooie dials, is deze 6A30, geloof me, ècht de mooiste, qua sunburst en meeglinsterende indices.
Zodra het horloge beweegt, begint het te ‘leven’…)
Ik wil deze vraag toch even stellen, als basisgebruiker met trustlevel 1 en slechts 3 maanden lid…
Ik kan het eigenlijk niet geloven.

Maar goed, ben net terug van de zaak, ik ga aan de whisky (mooi cadeau, tnx MB)
Bij de volgende Credor meld ik me weer in deze draad.

4 likes

Honderden modellen op ebay?

Of ben je in de war met Rolex ?

C24

Zelfde verhaal

Ik denk dat je qua plaat gelijk hebt. Ze zijn moeilijk goed te fotograferen. Net als mn UG white shadow met blauwe sunburst, dit soort high end sunbursts zijn erg lastig te fotograferen. Misschien moet je eens een afspraak maken met een goede fotograaf op het forum

2 likes

Heb je deze plaat al gezien? Echt next level

En dit is net een juweel

Even je filtertje op ‘wereldwijd’ zetten, dan krijg je er een paar honderd.

Er zitten leuke horloges bij, maar het is net als met zogenoemde pre-Bond Seamasters: er wordt op basis van horloges van hetzelfde merk, maar uit een ander tijdvak, een kwaliteitsniveau aan toegekend dat niet helemaal realistisch is.

2 likes

Ja gezien. Maar zonder leesbril zie ik het IRL niet… helaas.
Heb nu een Pacifique incoming.
Nodate SS/white gold

je kunt nou eenmaal niet alles kopen, tenminste, ik niet

1 like

Doe mij maar een

Vergrootglas ?

4 likes

Dat zeg ik. Ik denk dat je iets niet goed doet met je zoekopdracht op ebay.

edit: JackW zei het al.

Hoe dan.

_

Qua aantallen, de Rolexen. Duizenden.

Maar ik zie nu bij ebay wereldwijd 400 Credor.
Bij C24 80 ofzo…

Ik zei toch ook honderden? Jij haalt er duizenden Rolexen bij :stuck_out_tongue:

De quartz 8J81 zit bij het nieuwe aanbod van vandaag er nog steeds in.
Afwerking is perfect, in elk geval van deze uit 1998.

Maar toen vond ik nog 6 Credors…

Er staan er ook nog ca 160 op de Engelstalige (Japanse) Rakuten site. Op de Japanstalige vast veel meer, maar dan moet je via google translate zoeken en zelf voor een verzendhuis zorgen. Je kent het niet denk ik anders had je het wel genoemd. Ik heb er zelf nog nooit gekocht dus moet je jezelf daarover even inlezen.

Als er vandaag 500-600 te koop staan kun je er vast een paar duizend per jaar van kopen. Zit er vast nog een bij die je aanstaat.

Er is een Pacifique kinetic onderweg.
Deze maand ff niks meer…

1 like

Is een mooi uurwerk. :ok_hand:

Wat wil dat zeggen, een ‘perfecte’ afwerking?

Tsja, er was de suggestie dat het een eenvoudig horloge was, en dat pas recent Credor ge upgrade is.
(Kan ook met de altijd sluimerend quartz-mechanisch discussie te maken hebben btw, geen idee)
Het 8J81 caliber is in elk geval high-end, en de dail en de markers en de croco strap imho ook.
En dan vwbt ‘de perfecte afwerking’ icm de uitvoering, als ik de kist open doe valt deze meteen op, en dan beweegt hij nog geeneens.
Aan de pols is het echt een spektakel. En maar 5 mm dik, zul je bij GS niet vinden. High end dus, maar nogmaals, mijn mening.
Dat het ding geen 4 ton kost weet ik ook wel, maar ik ga voor quartz. +/- 10 sec per jaar. Prachtig !

1 like

Zeker prachtig. :+1:t4: Ik bedoelde meer dat het een vrij ‘makkelijke’ kast is, met veel afgeronde vormen. De achterkant ziet er ook wat ruw uit, met een (zeker voor die tijd kenmerkende) grote plastic spacer rond het uurwerk. In die zin zou je het horloge eenvoudig kunnen noemen. Neemt niet weg dat het waar voor je geld kan zijn, als je van de styling houdt en voor de juiste prijs koopt.

Ik denk dat de quartz-mechanischdiscussie hier wel zo’n beetje is afgerond trouwens.

1 like