Seiko Crown 🍀

Het horloge op de afbeelding is een

vintage Seiko Crown. Dit specifieke model is een handopwindbaar horloge uit de jaren zestig, waarschijnlijk met het kaliber 57-8000, dat bekend staat om zijn betrouwbaarheid.

Productdetails

• Merk: Seiko
  • Model: Crown
  • Uurwerk: Handopwindbaar mechanisch uurwerk (handleiding)
  • Juwelen: 21 Jewels (Diashock)
  • Kenmerken: Het horloge heeft een witte of zilveren wijzerplaat, ‘Water Proof’ aanduiding, en een blauwe leren band (niet origineel). De ‘Water Proof’-aanduiding wijst op een zeldzamere, waterbestendige kast uit de 57-serie.
  • Productie: Deze horloges werden geproduceerd in Japan, vaak daterend uit het midden van de jaren zestig (bijv. 1964 of 1965).
  • Historisch belang: De Seiko Crown-lijn was een belangrijke voorloper van de latere en zeer gerespecteerde Grand Seiko-modellen.

Vintage Seiko Crown horloges zijn populaire verzamelobjecten.

15 likes

AI gebruikt voor de tekst? Mooi horloge, dat wel :sunglasses:

2 likes

Ai, ja, dat mag niet? Ik weet het niet.:thinking: corrigeren mag altijd en info toevoegen ook nattuurlijk​:+1:

1 like

Tuurlijk mag dat, maar ik lees liever jouw verhaal bij het horloge :wink:

1 like

Veel info zou ik ook van het net moeten gaan verzamelen. Ik heb eigenlijk geen catalog. Daarnaast is Japans ook lastig.
Er zijn hier op het HF wel Seiko verzamelaars die van veel modellen nog meer afweten en veel kunnen opzoeken.
Ik doe mijn best om niet alleen een foto te plaatsen, is net wat leuker met wat info erbij :white_check_mark:

2 likes

Niemand anders met een mooie Seiko Crown, er zijn toch nog andere modellen van en ik geloof ook nog wel Seiko liefhebbers