Dit Seiko-horloge is rond 1977 door mijn vrouw gekocht. Het is een handopwinder. Nu is het draaiknopje eraf. Wie weet of dit eenvoudig te herstellen is?
Nieuw kroon en/of stift. Onderdelen voor vrouwen horloges zijn vaak goedkoop. Zou niet een al te groot probleem moeten zijn.
Bedankt! Weet u misschien waar onderdelen te verkrijgen zijn? Zou het zelf te doen zijn?
Op ebay is veel te verkrijgen. Desnoods een donor uurwerk zelfs, vrouwen horloges kosten weinig. Wat is het typenummer?
Stift vervangen is opzich niet heel lastig maar eigenlijk heeft de stift wel eerst een drupje horloge olie nodig voor isntalatie.
Als u geen ervaring heeft met horloge’s zou ik even kijken in het donkerblauwe deel van het forum, daar staan voldoende horlogemakers die dit imho snel en keurig kunnen doen.
Denk dat ik wel een stift en kroon heb liggen.
Is het een 11A of een 1104 uurwerk.
Ik zal morgen even kijken wat voor uurwerk het is. Hoe kan ik dat zien? De stift en kroon is voor beide uurwerken hetzelfde?
Hallo bertsche,
Ben je al verder gekomen met de reparatie van de stift. Is de kroon losgekomen of is de stift gebroken. Ik wil met alle plezier kijken wat er aan mankeert en er een nieuwe kroon op zetten, ik heb voldoende kronen en er zal best wel eentje te vinden zijn die er op past, ook als de stift is gebroken is dat geen probleem. In welk gedeelte van ons kikkerlandje woon je? Ik hoor het wel.
groet vinwat