Seiko Darth Vader 6139-7109 loopt alleen als de stopwatch aan staat

Vandaag mijn 3e Seiko Darth Vader binnen gekregen. Mooi model, 1 voor mezelf en 1 voor elk van mijn zonen als ze 16 worden (zijn nu 5 en 7).

Degene die ik vandaag heb binnen gekregen heb ik met name gekocht omdat hier de originele Fishband nog bij zit. Wat dat betreft een koopje.

Nu maaktje ik het pakketje open en zag ik dat de stopwatch functie het deed en dat is al fijn uitpakken. Daarna het horloge goed gezet en om mijn rechterpols gedaan (ja, ik heb nu twee horloges om). Je moet toch weten of hij het blijft doen en na mijn slechte ervaring met de horlogeman.com kun je dat beter meteen doen dan na een paar weken/maanden.

Na een uur kijk ik nog eens en zie dat de tijd niet verder is gegaan. Ik druk op de startfunctie voor de stopwatch en die gaat meteen lopen. Na een minuut of 10 zie ik dat niet alleen de stopwatch is blijven lopen, maar ook de tijd zelf.

In contact met de verkoper (die uiteraard in de Philipijnen zit) kan ik hem of terugsturen of hier laten maken en hem de rekening sturen.

Wie weet wat voor een probleem dit kan zijn?
Wie kan dit voor een niet te hoog bedrag maken?

Ik hoor het graag!

ik heb een zeer goede ervaring met

Nico rijsman
nico@horlogemakerij.nl
tel 0345 519884
in culemborg…

de man is niet duur en een artiest met horloges…zeker even de moeite waard
om hem even te bellen

gr Ben

1 like

Ah, dat is toevallig, ik heb ook nog een Omega waar aan gesleuteld moet worden en daar is Nico mij ook al aanbevolen.

ja klopt helemaal …alles wat ik heb …wat niet naar mijn zin is …of een APK nodig heeft gaat daar heen…voor mij niet ver rijden ‘‘15km’’…dus erg gemakkelijk…maar deze man is echt een kunstenaar…ja zonder twijfel

Jan, ook hier weer,…een niet te hoog bedrag??

Ja, ik heb hem gekocht voor iets meer dan 88 euro’s. Terugsturen mag op kosten van de verkopende partij op de Philipijnen (overigens een Nederlander). Hij gaat hem dan repareren en terugsturen. Het opsturen van een horloge naar de Philipijnen kost echter 120 Euro’s bij TNT. Meer dan ik betaald heb en dat wil ik de verkopende partij niet aandoen. Ik zoek dus iemand die hem voor niet teveel geld kan maken.
Dus ook hier ben ik niet op zoek naar iemand die een 6139 volledig gaat reviseren, ik zoek iemand die het probleem kan oplossen (en hopelijk kan dat voor een niet te hoog bedrag).

ze zijn wel cool hoor zie…mijn ‘‘Darth vader’’

Absoluut, zeker met fishbone een mooie combinatie. Ik heb er nu 3, 1 komt er op mesh (heb nu een kleine mesh, dat moet een groffere zijn, 1 op fishbone (heb een NOS en een echte oude) en 1 op leer. Dan hoef ik niet te wisselen. Maar goed, dan moet het horloge niet stoppen als ik per ongeluk tegen de start-stop knop kom van de stopwatch.

hey een oude bekende !