Volgens de mevrouw op marktplaats werkt deze op bloedsomloop/lichaamswarmte (
Alhoewel er wél horloges zijn geweest die iets dergelijks deden zie ik hier duidelijk automatic op staan :# http://link.marktplaats.nl/480489731
“dit horloge werkt op je polsslag” is een misverstand dat ik best wel vaak tegenkom.
Ik hoor dat dus echt regelmatig he, sterker nog gister zei iemand dat nog of ie op mijn polsslag liep, waar komt dat toch vandaan? Hebben juweliers dit bij horloges verteld vroeger? of zijn mensen gewoon zo dom?
Leuk bandje trouwens op dat horloge, net een Monster band!
Ik hoor dat dus echt regelmatig he, sterker nog
gister zei iemand dat nog of ie op mijn polsslag
liep, waar komt dat toch vandaan? Hebben juweliers
dit bij horloges verteld vroeger? of zijn mensen
gewoon zo dom?
Leuk bandje trouwens op dat horloge, net een
Monster band!
Mensen zijn gewoon zo dom. Ze hebben zich nooit verdiept in de werking van een automatisch uurwerk. Ze weten wel dat wanneer je hem niet draagt hij stil gaat staan. Aangezien ze er goede verklaring voor hebben is de mythe ontstaan dat het door je polsslag komt. Net als een goochelaar waar men de truuk niet van snapt. 90% zegt dan “O dat gebeurt met spiegels”.
Wat ik zo vervelend vind is dat ik mensen in me omgeving heb die ik het dan uitleg dat het horloge loopt op polsbeweging, ik laat dan als ik een horloge om heb waar je de rotor kan zien even zien, zo van zie je dat “dingentje” bewegen die wind het horloge op, nou ik doe dus me best zeg maar, en dan een week later krijg je van die zelfde persoon weer te horen dat mijn horloge op me hartslag loopt, tjongejonge!
Op mijn werk beginnen ze het al te begrijpen, en er zijn steeds meer mensen die als ze me zien, eerst even naar mijn pols kijken en dan pas hallo zeggen