Seiko Diver 150M uit 1982

Ik draag altijd nog het bekende Seiko Diver’s 200M horloge die ik ooit van mijn opa heb gekregen. Ding loopt altijd gewoon goed, nooit geen problemen mee.

Ik en mijn neefje hadden er allebei een gekregen. Mijn neefje was blijkbaar geen iemand voor horloges want hij droeg hem nooit. Hij ging als snel kapot, het stelknopje brak eraf en raakte ook kwijt. Het ding belandde in een la en er werd nooit meer naar gekeken. Dit kon niet dacht ik, een horloge van je opa hoort goed bewaard te blijven. Uiteindelijk heb ik hem overgenomen. Ik bewaarde hem gewoon als reserve.
Aangezien het knopje was afgebroken kon ik hem niet op tijd zetten. Ik keek vorige week waar hij op dat moment op stond. Dat was “SUN, 25th”. Precies vandaag dus!

Heb hem om precies 17.05 weer laten lopen, hier stond hij op stil.

Ik ben op diverse site’s op zoek gegaan van welk bouwjaar hij precies is. Ik wist dat de andere, die ik dagelijks draag uit augustus 1994 is. Dat kwam ook overeen met de calculator op internet.
Wat blijkt nou, deze is van juni 1982! :slight_smile:

Hij loopt tot nu toe gewoon goed. Ik zal in de loop van de week wel zien of hij precies op tijd blijft lopen.

Ik laat hem denk ik wel even reparen bij de juwelier in verband met waterdichtheid en vuil. En hij hoort natuurlijk gewoon gedragen te worden!
“Zal niet zoveel kosten” vertelden ze mij laatst toen ik er was.

Nu mag ik dus meepraten in de vintage rubriek, joepie!

linker is van 1994, rechter 1982.

Ja welkom, een echte vintage Seiko Duiker! (tu)

Maar ik zou wel vragen aan de juwelier of ze een originele kroon kunnen regelen (uit die tijd) en zo niet die even bij een van de leden hier te kopen en die er dan op laten zetten. Zo blijft het horloge zo origineel mogelijk.

Mijn beste,

Welkom Louistje in de Vintage rubriek!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom! Leuk verhaal. Zoiets horen we (lezen we) altijd graag: horloges met een verhaal.
Als je een goede juwelier hebt, moet je 'm gewoon laten opknappen door die man (of vrouw, maar daarvan ken ik er maar 1). Als je twijfelt, hebben we hier op het forum een heel goed adres: Richard Askham in Breda. Hier is zijn blog: http://thewatchspotblog.com/ Daar vind je ook zijn emailadres.

Veel draagplezier met deze klokken.

Menno

Hier sluit ik me bij aan, voor Seiko reparatie en onderhoud is Richard de aangewezen persoon.

Welkom bij de ouwe Seikoduikers :slight_smile: .
Enne:…laten repareren hoor!

Welkom bij de club! :slight_smile: En laat ons even weten hoe het afloopt met die reparatie.

Heb hem nu de hele dag omgehad. Hij loopt nog keurig op tijd!
De datum is vanacht alleen niet veranderd, ook vanmorgen om 12.00 uur niet. Wellicht moet dat nagekeken worden.

Ik houd jullie op de hoogte!