Seiko diver advies gevraagd

Ik ben aan het twijfelen tussen een drietal Seiko divers:

SRP773
SBBN033
SBBN037

Graag wil ik jullie input niet zo zeer m.b.t. smaak, maar meer m.b.t. techniek, waarde, etc.

Indien mijn keus op de SRP773 zal vallen, zal ik mijn bestelling waarschijnlijk bij monsterwatches plaatsen.
Mocht het op de andere vallen, wie kent een goed(koop) adres?

Ik zal het horloge voornamelijk gebruiken als desk diver.

Ik zou voor de SRP773 gaan, met name omdat het een mechanisch horloge is voor nette prijs. Verder zou ik dan Rob vragen saffier met AR coating te plaatsen. De glaasjes zie je her en der online te koop dus dat zou moeten lukken.

Succes met je keuze!

1 like

Ik heb mijn SBDC029 bij Rob besteld, terwijl deze niet op zijn site staat. Wil je een Seiko: vraag het Rob. Hij geeft ook EU Seiko garantie op JDM modellen.
Over saffier: kan altijd nog. Mijn 5-je heb ik direct laten voorzien van saffier, maar mijn Shogun heeft de originele, licht bollende, hardlex. En eigenlijk staat dat fantastisch. Als die krast kan er altijd nog saffier op.

2 likes

Indien het de SRP773 wordt, zal deze combinatie het gaan worden.
Maar goed dit neigt weer meer naar smaak.

(pic geleend van het interweb)

773… Doen.

Verdwijnt misschien alleen nog als er een padi komt…

Ik heb inmiddels een aanbieding voor een nieuwe SBBN gevonden (EUR. 800,00). De dealer zit buiten de EU, maar levert vanuit de EU. Hierdoor vervalt de BTW. Klinkt dit te goed om waar te zijn?

Solojapan?

Is gewoon goed👍

Geen solojapan. Wel ebay, oorsprong Hong Kong

als je eindgebruiker bent, betaal je gewoon BTW. als je handelaar bent en je krijgt een factuur vanuit een land dat lid is van de EU, is de kans aanwezig dat er geen BTW op de factuur staat maar die moet je wel op de factuur berekenen. als je een btw plichtige handelaar bent, mag je bij je aangifte deze btw verrekenen maar je moet hem ook afdragen. saldo 0 dus.

Behalve btw moet je ook invoerrechten en behandelingskosten betalen. Als je geen geluk heb.

Volgens mijn goede vriend de pakketbezorger gaan alle horloges langs de inklaring tegenwoordig bij PostNL. Geen steekproeven meer.

033 of de 037 heb je gelijk de Marinemaster serie te pakken. Quartz maar dat boeit niet ik vind het beide hele gave duikers. :thumbsup:

Groeten,

Noel.

Het betreft eBay verkoper citiwide-online_uk. Zij hebben een constructie dat er vanuit een EU Land geleverd wordt. Verkoopprijs SBBN033 incl. verzenden ca. EUR. 800,00.

Ondanks zeer recente kritieken op de SBDC003 (font op de bezel, bracelet en veruitlopende lugs), heb ik wel een zeer interessante aanbieding à EUR. 415,00 incl. verzending gezien. Hierdoor wordt het toch een aantrekkelijker horloge.

Goeie deal!

Met hem heb ik contact gehad. Zal denk ik wel werken maar hij reageert nauwelijks op email.

Die kritiek is niet van zeer recent, hoor.:wink: Maar font is een kwestie van smaak, bracelet vind ik voor het geld helemaal niet verkeerd en wat je met veruitlopende lugs bedoelt, weet ik niet precies. Lugs zijn inderdaad vrij lang. Maar ze lopen mooi rond om de pols en horen gewoon bij het zeer fraaie kast-/lugontwerp. Verder zitten de lugholes vrij ver richting uiteinde van de lugs. Maar hiervan heb je geen enkel nadeel als je 'm op bracelet draagt of nato/zulu. Ook met de originele rubber Marinemasterband vind ik het heel erg meevallen en recent is er op dit forum een topic geweest over een rubber band die helemaal perfect aansluit op de kast van de Sumo. Ook fraai. Ben even kwijt wat ook alweer merk en leverancier waren.

Vind overigens alle drie door jou genoemde opties mooi. Sumo is het meest waar voor je geld, vind ik. Maar de Turtle is ook niet te versmaden. Tuna is natuurlijk ook erg gaaf. Wat me tot nu toe tegenhoudt, is de in verhouding toch wat hogere prijs en het feit dat het een quartzhorloge is. Niks mis mee. Maar daar heb ik er gewoon echt een paar teveel van.:slight_smile:
Succes met kiezen!

Crafter Blue :thumbsup: Topkwaliteit!

1 like

Of misschien toch deze…?

Foto geleend van het interweb

3 likes

…Of toch deze?

Foto geleend van het interweb

1 like