Seiko Diver automaat hapert, wat te doen?

Ik bedoel deze


natuurlijk, wie kent m niet of heeft m ooit gehad. Met haperen bedoel ik dan vooruit lopen, ik stel m in op de juiste tijd maar na een dag reeds loopt ie al een paar min vooruit en dat wordt steeds erger , momenteel zelfs een half uur !! en dit is geen uitzondering. Ik kijk inmiddels ook al lang niet meer naar mijn horloge voor de tijd maar naar me mobiele tel :D. heb m al ong. 3jr en doe het nooit af, sorry slechte gewoonte.

Hoe kan ik dit herstellen ?? me pols veel bewegen is in me opgekomen maar sinds ik minder hardloop, sja zoiets vergeet je dan vaak, je horloge ff wakkerschudden. Zijn er nog andere manieren om t te winden?? of is ie gewoon stuk ??
Ik sta nu wel op t punt een nieuwe aan te schaffen vanwege dit probleem , een Poljot manual bv (liefst met gangreserve)

Wat kost t vervangen v.d band ongeveer?? die is ook behoorlijk beschadigd door een valpartij

3 jaar, dus geen garantie meer.

Een nieuwe kost je bij mij, afhankelijk van de band die je wil, zo’n 140 euro.

Ik kan hem ook maken, dat kost zo’n 75 euro.
Een nieuwe band hangt ook af van het type, jubilee heb ik voor 30 euro, presidential voor 45 euro, rubber 25 euro…

ok leuk maar me vraag was of ie stuk is als t uurwerk achter cq. voorloopt ?? misschien moet ik me pols meer bewegen aangezien t op beweging werkt … ?

Bij normaal dragen loopt de skx007 meestall iets voor, 20 secoinden max.

ik checkte net je site , die Samurai lijkt me wel erg interessant. wat is de kast diameter ??
ik wil dan de stalen versie met stalen band en zwarte wijzerplaat.

Veel voorlopen…lijkt me typisch een probleempje met de balans, kan niet zo heel veel mee mis zijn.

Een samurai is natuurlijk veel mooi voor erbij (tu)

even offtopic

ik zag dit
http://www.ruwatch.com/cgi-bin/shop/cart.pl?id=0000099&lang=de&Art_nr=PI11312
poljot klokkie , uiteraard afgeleid v.d luminor Panerai, lekker groot en stijlvol precies wat ik zoek. Kunnen de kenners hier oordelen over de kwaliteit van t uurwerk etc. ?? gezien de prijs ook.