Hey, ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Caesar, nieuw op dit forum, en ook redelijk nieuw in de wereld van de “echte” horloges…
Ik ben aan het kijken om een Seiko diver te kopen, en bijvoorbeeld de skx007 staat me wel aan… maar eigelijk wil ik een horloge met een (semi-)glazen caseback… is er een vergelijkbare Seiko (of ander merk!) aan de skx007 maar dan met zo’n doorzichtige caseback?
Je kan ook een duiker uit de 5 serie halen. 100mtr waterdicht en vorozien van glazen achterkant/ Verder zijn er alleen de duurderde nieuwe duikers van Seiko met gakzen achterkant maar die zijn net nieuw en prijzig. 5serie dus.
Welkom op dit forum, je zult hier ook veel Seiko liefhebbers tegenkomen.
Ik heb zelf bij een Seiko 5je en een Seiko monster de achterkanten verwisseld, zodoende heb ik nu een Monster met zichtbodem, en hij is nog steeds waterdicht (gelukje?).
Ik heb hier ergens op dit forum over gepost, met foto, heb even geen linkje, maar je kan alvast oefenen met zoeken.
Je kan hier zowiezo erg veel vinden, als je maar zoekt.
Zoals Harry ook al schrijft, zou je bijvoorbeeld een Seiko 5 mini-monster kunnen kopen.
Deze hebben een glazen achterkant. Ik zou eens rustig op Monsterwatches.nl kijken
thanks zover, zal eens naar die 5 serie kijken, en anders die member hier een berichtje doen. En verder zal ik inderdaad dit forum eens door gaan spitten.
zie net dat ik die mini-monster niet zo mooi
vind… die grote rand (bezel?) vind ik minder…
Ik ga gewoon verder zoeken!
Dat is inderdaad de Bezel, maar de mini monster was maar een voorbeeld
Er zijn er nog veel meer. Je hebt eventueel ook de Invicta Pro Diver serie. Zelf weinig ervaring mee, ik hoor wel veel verschillende meningen over de kwaliteit van de horloges. Ze zien er vaak wel prima uit (het zijn homages, dus dat is ook niet zo raar), en hebben zover ik weet allemaal een display caseback.
Of de SKX031? Dit model wordt niet meer gemaakt, maar ziet er wel stijlvol uit. Doet me aan de submariner denken. Let wel op dat dit geen volwaardige duiker is, maar een duikerslook heeft.
Ik zou toch kiezen voor je eerste keuze, de skx007, ik heb deze ook als eerste seiko duiker gekocht en nooit spijt van gekregen, het is een iconisch horloge met great value for money. De oerduiker van seiko zou ik bijna zeggen, niet twijfelen ervoor gaan.
Heb een maand geleden de skx009 op een watchadooband bij Rob Monsterwatches aangeschaft. Echt een heerlijk klok , kan hem zeker aanraden.
Draagt echt top en die Lumpyband is absoluut een aanrader , massief en alleen maar lovende woorden erover gekregen. Alle schakels die je eraf kan nemen zijn geschroeft een schitterend systeem.
De zelfde week ook een Seiko SRP043k1 even het huis ingesleept:} wat een monsterlijke grote robuuste jongen is dat zeg!(tu)lijkt wel een Leopard tank…tja 2 Seiko’s in 1 week.
Maar wel de Seiko Atlas skx211 en Seiko Samurai titanium de deur gewezen… de Samurai, in perfecte staat was zo weg aan een liefhebber. Maar heb niet veel met titanium, vind de kleurstelling iets te grauw. De Seiko Atlas was in een zucht naar een collega verhuist.
goed punt, alleen heb ik me niet vastgepind, ik ben na een behoorlijke zoektocht erbij uitgekomen… In mijn prijsklasse, en de stijl die ik wil, is dit een van de beste kandidaten, ik hoor graag andere suggesties!