Seiko duiker: glas vuil, wijzerplaat verschoten of iets anders?

Deze oude Seiko (achterop staat Serienummer 743156
Type 6309-7290 F1) draag ik eigenlijk maar zelden hoewel ik hem met deze niet bijbehorende wijzerplaat nou eigenlijk best wel leuk vind.
Dat komt omdat 'ie zo vaag is: net of het glas grauwe staar heeft, of de wijzeplaat egaal verschoten is.
Kan iemand zien of dit een glas- of een wijzerplaat-issue is?
Als het aan het glas ligt dan overweeg ik dat te laten vervangen.

Terzijde: wat is de leeftijd van het achterdeksel?

Dit is waarschijnlijk aanslag aan de binnenzijde.
Wanneer je het uurwerk er even uit haalt en een wattestaafje over de binnenzijde haalt dan zie je denk ik direct verschil.
Reinigen zonder oplosmiddelen (alcohol etc) want dat los je de coating op die aan de binnenzijde op het glas zit (is mijn ervaring geweest, een maal en niet weer :wink: )
Voorzichting met een katoenen papieren zakdoekje, wattestaafje en adem wazem. Daarna even goed uitblazen met een beetje perslucht, et voilla

Het horloge is ws uit april '87
http://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/9097-help-6309-dial-codes.html

Ben benieuwd !

@ernst :dank voor je reactie. Ga ik eerst eens googelen hoe ik de kroon en stem er zo uit krijg dat ’ ie er ook weer goed in terug geraakt. Ben ook benieuwd.

Tip van de dag… ga even langs de opticien. De vloeistof die ze gebruiken om brillen te poetsen is gemaakt om coating niet te beschadigen. Kost 3x niks en kun je veilig bij AR coating gebruiken. Zelf gebruik ik het spul van pearl…

Gr
Men

@menkepie : wat slim! Dank voor de tip.

Ik ga dit weekend even langs de opticien. Een heel erg goed advies, dikke duim :ok_hand: :+1: