Seiko, Ebay and Customs

Ik zag laatst een aantal negatieve feedbacks bij Pokemonyu waarbij fakes werden geclaimed door de douane.
Ik vraag me dan ook af in hoeverre Seiko icm de doaune misbruik maakt van de situatie om grijze import tegen te gaan.
Aanmerken als namaak is natuurlijk de ideale smoes om die vervelende import te stoppen. :wink:

robbie409 Schreef:

Dat doet hij ook, ook van Pokemonyu (die geen nep verkoop, dus als je hem met negatievemfeedback chanteert ben je echt een fout iemand).

Nou Rob, lees dit even :
http://www.thewatchsite.com/index.php/topic,30676.0.html

Als ik een negatieve feedback zou geven, dan ben ik een fout iemand. Maar als alias robbie409 dit doet, dan kan het wel ??

Mijn verhaal verschilt niet zoveel : ik heb schrik om geen horloge te ontvangen én om mijn centen te gaan verliezen. Net zoals robbie409 die, om de zaak in een ultieme poging recht te trekken, de feedback gebruikt om de verkoper wakker te schudden.

Zoals je heel misschien daar gelezen hebt ging het om de afwikkeling van een opengebroken pakket, en was mijn feedback neutraal omdat Watchub hier totaal verstek heeft laten gaan. Mijn beloning was een ban van Watchub overigens ;), die wil niet meer aan mij verkopen.

Zowel Watchub als Pokemonyu verkopen geen neppers, dus die vlieger gaat niet op. Jouw probleem ligt bij de handelswijze van de Belgische douane, en daar kan je de verkoper niet op afrekenen.

ps
Ik zie momenteel eigenlijk alleen imitatie Velatura’s op zowel Marktplaats als Ebay. die neppers zijn de oorzaak van de verscherpte controle door de douane.

BATMAN Schreef:

robbie409 Schreef:

Dat doet hij ook, ook van Pokemonyu (die geen
nep verkoop, dus als je hem met negatievemfeedback
chanteert ben je echt een fout iemand).

Nou Rob, lees dit even :
http://www.thewatchsite.com/index.php/topic,30676.
0.html

Als ik een negatieve feedback zou geven, dan ben
ik een fout iemand. Maar als alias robbie409 dit
doet, dan kan het wel ??

Mijn verhaal verschilt niet zoveel : ik heb schrik
om geen horloge te ontvangen én om mijn centen te
gaan verliezen. Net zoals robbie409 die, om de
zaak in een ultieme poging recht te trekken, de
feedback gebruikt om de verkoper wakker te
schudden.

Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat de douane ze als neppers heeft aangemerkt. Dan volgt er een voorstel om ze te laten vernietigen (je moet wel de vernietigingskosten betalen) en als je daarmee akkoord gaat wordt je niet verder vervolgd. Als je niet akkoord gaat moeten ze er een nieuwe determinatie op doen, en dan kunnen ze alleen maar concluderen dat het geen neppers zijn en krijg je je spullen. Soms met beschadigingen, helaas.

sq100 Schreef:

Ik zag laatst een aantal negatieve feedbacks bij
Pokemonyu waarbij fakes werden geclaimed door de
douane.
Ik vraag me dan ook af in hoeverre Seiko icm de
doaune misbruik maakt van de situatie om grijze
import tegen te gaan.
Aanmerken als namaak is natuurlijk de ideale smoes
om die vervelende import te stoppen. :wink:

Net geprobeerd om de betaling via Paypal “On Hold” te zetten tot ik de levering ontvang.

Helaas niet meer mogelijk, aangezien meer dan 45 dagen zijn verstreken sinds de aankoopdatum (13 november 2012).

Je wil het ook echt niet snappen.

WVE Schreef:

Je wil het ook echt niet snappen.

Zo komt het op mij dus ook over.

De verkoper heeft toch geleverd? Pas als het echt neppers blijken te zijn, dan wordt het een ander verhaal.

Volgens de meesten onder jullie braafjes afwachten tot er iets wordt geleverd, of niets wordt geleverd.

Intussen gewoon even voorzichtig polshoogte nemen bij de douane, en hopen dat de Seiko vertegenwoordiger de Seiko als echt aanziet. En die Seiko vertegenwoordiger zou zich wel eens kunnen vergissen, want zo’n Seiko heeft ie wellicht nog nooit gezien, want wordt niet verhandeld in Europa.

En als het fout loopt, dan kan ik nergens meer terecht.
Paypal is nu al te laat.
Ebay is vermoedelijk ook al te laat.
En voor Pokemonyu zal het worst wezen.

Als je de moeite neemt om mijn inbreng te lezen weet je dat het niet zo zal lopen.
Douane vergist zich.
Seiko wordt erbij gehaald, en die zullen zeggen dat het geen nep is.
En dan krijg je je horloge.

Je vraagt: “Hoe zou jij reageren naar Ebay, Paypal en pokemonyu ?”. Nou, die antwoorden heb je gekregen.

marnix.moed Schreef:

hoe halen ze t toch in hun hoofd… er staat toch
duidelijk seiko op?

Oh ja, Seiko replica’s… die zijn er idd ook nog.

Zucht… en dat in Europa?

Ik begrijp absoluut niet dat je de verkoper een hak wilt zetten terwijl hij zijn zaakjes goed geregeld heeft en alle recht heeft op betaling van de door hem geleverde goederen. T’is balen dat het verhaal nu bij de douane ligt maar dat is heel simpelweg gezegd jouw probleem, niet dat van hem. Hoe vervelend dit ook voor jou is.
Ja dus, gewoon afwachten en in dialoog gaan met de mensen die verantwoordelijk zijn voor dit probleem.

Men

In Nederland is het niet anders Batman. In augustus een serie MM’s besteld in Azië. Werden in 3 tranches verstuurd. 1e en 2e binnen een paar weken binnen (via Hong Kong Post) en de derde ligt nu nog steeds bij “de douane”.

Na 2 weken gebeld waarom het zo lang duurde, antwoord (na veel omzwervingen van/bij PostNL) was dat dit tot 30 dagen kon duren. Na 6 weken weer gebeld, boodschap “In beslag genomen voor onderzoek”.

Na 12 weken weer gebeld, antwoord “In beslag genomen voor onderzoek”. Alweer hetzelfde geleuter zonder aan te kunnen geven hoe of wat. Eind december weer gebeld “Oh, u bent een zakelijke klant, dan kunt u een brief schrijven naar de douane”.

Brief geschreven naar douane en zomaar antwoord gehad “Het beantwoorden van uw brief duurt maximaal 6 weken”. En daar wacht ik nu nog op. Nog 2 weken te gaan.

Ik heb de horloges gewoon opnieuw moeten bestellen (de verkoper kan hier helemaal niets aan doen, hij heeft aan zijn verplichtingen voldaan). En ik heb de verkoop van 2 van die horloges moeten annuleren en terugbetalen wegens te late levering door mij (een man een man, een woord een woord).

Met dank aan de douane. Of zou het toch aan PostNL liggen ? Als ik in plaats van via Hong Kong Post via DHL importeer gaat het allemaal gewoon snel en goed, inclusief de controles bij de douane. De storende factor lijkt dus echt PostNL te zijn, die factor ontbreekt bij import via DHL.

IS ER HIER EEN OMBUDSMAN VOOR ???

menkepie Schreef:

Ik begrijp absoluut niet dat je de verkoper een
hak wilt zetten terwijl hij zijn zaakjes goed
geregeld heeft en alle recht heeft op betaling van
de door hem geleverde goederen. T’is balen dat het
verhaal nu bij de douane ligt maar dat is heel
simpelweg gezegd jouw probleem, niet dat van hem.
Hoe vervelend dit ook voor jou is.
Ja dus, gewoon afwachten en in dialoog gaan met de
mensen die verantwoordelijk zijn voor dit
probleem.

Men

Het is niet zozeer dat Batman de verkoper een hak wilt zetten. Hij is meer bang dat als het klokje beschadigd/defect/nep is, hij niet meer terug kan vallen op z’n rechten als koper bij o.a. eBay en PayPal. Dat er vertraging opgelopen wordt e.a. snapt ie ook wel.
Ik zou zelf ook nerveus worden als ik de verkoper niet ken en straks zou blijken dat een nepperd is opgestuurd en eventueel in beslag is genomen. In dit geval blijkt een gerenommeerd lid en verkoper als Rob wel goeie ervaringen mee te hebben. Dus zou me om een nepperd geen zorgen maken.

marnix.moed Schreef:

Het is niet zozeer dat Batman de verkoper een hak wilt zetten. Hij is meer bang dat als het klokje
beschadigd/defect/nep is, hij niet meer terug kan vallen op z’n rechten als koper bij o.a. eBay en
PayPal. Dat er vertraging opgelopen wordt e.a. snapt ie ook wel.
Ik zou zelf ook nerveus worden als ik de verkoper niet ken en straks zou blijken dat een nepperd is
opgestuurd en eventueel in beslag is genomen.

Oef, dan toch iemand die mij begrijpt :}

Ik heb inderdaad niet de minste behoefte om Pokemonyu een hak te zetten. Ik wil correcte en eerlijke deals. En die reputatie heb ik toch op dit forum (en daarbuiten).

Ik wil mijn opties open houden in het geval het toch verkeerd loopt. Ik heb begrepen dat die kans bijzonder klein is. Zeg nooit nooit, je weet maar nooit

Ietwat Off-Topic :
Ik ben al eens een hak gezet door een forumlid. Maar deze heeft zowat de “helden-status” op dit forum dat ik dit niet heb durven melden. Doe ik dit wel, dan wordt ik bijna zeker “verketterd”. :frowning:

BATMAN Schreef:

marnix.moed Schreef:

Het is niet zozeer dat Batman de verkoper een
hak wilt zetten. Hij is meer bang dat als het
klokje
beschadigd/defect/nep is, hij niet meer terug
kan vallen op z’n rechten als koper bij o.a. eBay
en
PayPal. Dat er vertraging opgelopen wordt e.a.
snapt ie ook wel.
Ik zou zelf ook nerveus worden als ik de
verkoper niet ken en straks zou blijken dat een
nepperd is
opgestuurd en eventueel in beslag is genomen.

Oef, dan toch iemand die mij begrijpt :}

Ik heb inderdaad niet de minste behoefte om
Pokemonyu een hak te zetten. Ik wil correcte en
eerlijke deals. En die reputatie heb ik toch op
dit forum (en daarbuiten).

Ik wil mijn opties open houden in het geval het
toch verkeerd loopt. Ik heb begrepen dat die kans
bijzonder klein is. Zeg nooit nooit, je weet maar
nooit

Ietwat Off-Topic :
Ik ben al eens een hak gezet door een forumlid.
Maar deze heeft zowat de “helden-status” op dit
forum dat ik dit niet heb durven melden. Doe ik
dit wel, dan wordt ik bijna zeker “verketterd”.
:frowning:

ook voor dit geval zeg ik, gewoon even een mail sturen, in dialoog met de “dader”… dan bereik je het meeste…

misschien berust eea op een misverstand en wil ook hij/ zij dit oplossen. Deze persoon heeft immers ook zijn 'helden status" hier te verdedigen en te verliezen :slight_smile: toch?