Seiko, echt of nep?

Is nderstaand klokkie echt? Lijkt ke zo goedkoop, 155 euro voor een seiko uit de velatura-serie…
http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/527588030-seiko-toppers-kies-voor-stoer-chique-en-of-sportief.html?return=eJwtjEEKgzAQRe8imKWaBCxGQrHrLnqFoCkGoxmcCZSW3r3T2t178%2F8fZ6R5BdP0aGSrTIHe7ePcz0Rg6npJ4LdqdftCEJ0jrLZYH5UKZjg%2FopViQkup1IMs9SUHBqW69qTZIrE9AzDifcJ%2FB77XhmHlYNjy6vcwsib8jQVAto2AhDSmydtOt%2Fp6EznY42%2FRvz%2BDozf8&df=1&fta=eNotj0FuwyAQRe%2FCwmtsYhMG%2BQZR1RtYmMEpEo5RBqdWo9y9Q9rd09foPY0DDU%2BCM4j9nqaHSyQsgZEgjjS2DdJYNmjtHqHrzKCVTQV%2BYra0IPGeC0i7Zrjta7hHbzfiwybnfZRN3qj4DcNo1KAun80exz9HLZxAZHcNwka2ECgQEd%2FpoQPRLrrr3RyOdgnotZ4ZZrYMngGNNlJVQNRhYTCLRM8QfN%2F351O1tCwsW3ZIUwq3a%2FmqIVk%2FA7G6Y6ptzuE7zkX3LezHPz6EdSDh%2BXr9AnSlV%2Bg%3D&fta_ind=1&fs=1

155 is een bod. Niet de prijs die gevraagd wordt. Er staat “bieden”.

Vergelijk even de datumschijf, font en wijzervorm van zijn eigen foto met de plaatjes (nota bene in zijn eigen advertentie) die van het net komen. En denk dan nog even na over je bod.

Klopt, ik zag iemand 150 bieden en dacht, ik bied 155. Maar voor die 155 mag ik hem hebben kreeg ik net te horen.

Maar dan rijst de vraag natuurlijk, istie echt?

Ik ben een exhte leek en heb slecht oog voor detail.

Maar nep dus?

Er staan 2 verschillende horloges op de foto’s.

Er is een aanbieder van nep Velatura’s actief, maar die zat in Friesland.
Op Ebay komen de nep Velatura’s uit Turkije.

Die fries had ik al gelocaliseerd, ergens verdekt staat dat de seikos niet uit japan komen…
Maar dit is dus ook geen echte, vreesde het al!

De wijzers van zijn eigen fotos komen totaal niet overeen met de echte Stockfotos. Dikke nep dus lekker laten liggen.

robbie409 Schreef:

Er staan 2 verschillende horloges op de foto’s.

Er staan twee originele foto’s op: 1 op leer en 1 op rubber. De andere plaatjes zijn van internet geleend. Op de geleende plaatjes staat een horloge met een zwarte datumschijf, een wit vakje om de 6 op de buitenste ring, een smaller Velatura-font en duidelijk meer ruitvormige wijzers. Is dat een ander type? Ik zou zeggen dat de eigen foto’s overduidelijke kopieen zijn van het horloge op de geleende foto’s.

Er staan 4 echte en 2 namaak Velatura’s op de foto’s.

Das toch een poging tot oplichting? Maar goed, heb hem gemaild met de vraag oftie echt is. Kijken wat het antwoord is.

robbie409 Schreef:

Er staan 4 echte en 2 namaak Velatura’s op de
foto’s.

Yep, en de verkoper heeft maar twee foto’s zelf gemaakt. :slight_smile:

Is dit dan wel een echte?

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/536817026-seiko-velatura-kinetic-direct-drive.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

http://www.monsterwatches.nl/index.php/seikoduur/spc041

Dit is een echte, kan ik garanderen :slight_smile:

Haha. Thnx. Echtwr, zoek het liefst eentje waar de kop van af is, uit budgetaire overwegingen.

Anders weet ik zeker te vinden rob!

BobT Schreef:

Is dit dan wel een echte?

Geen idee. Maar gezien de prijs en het ontbreken van papieren, zou ik dat wel graag willen weten voor ik erop ging bieden… >X

Marktplaats is niet de plek voor koopjes, zeker niet als je geen verstand van zaken hebt. Misschien toch maar even sparen tot er budget is en veilig kopen?

Dank Bert, naar die stelling was ik inderdaad aan het toewerken. :smiley: (tu)

Bert1 Schreef:

Marktplaats is niet de plek voor koopjes, zeker
niet als je geen verstand van zaken hebt.
Misschien toch maar even sparen tot er budget is
en veilig kopen?

haha zo even een bod gedaan van 475…w8 even af op reactie

Sorry, dat had ik niet begrepen uit je bericht. Maar als je weet wat een echte moet kosten dan gaan er toch bellen rinkelen…