Seiko FFF Mod

Geïnspireerd door een draadje op dit forum leek het me leuk om ook mijn Seiko ‘Fathoms’ te modden. Een pb naar de ‘modder’ leerde dat de ‘FiftyFive Fathoms’ wijzerplaten van Yobokies waren, maar ook dat de ‘modder’ de laatste uit een serie van Yobokies had gekocht. Een mailtje aan Yobokies gestuurd om me op de lijst te laten zetten voor een re-run die er aan zat te komen. Na een paar maanden wachten kreeg ik bericht of ik nog in de markt was voor een wijzerplaatje. Gelijk besteld en het horloge + plaat naar Rob (Monsterwatches) gestuurd die het er voor me in heeft gezet.

De wijzerplaten van Yobokies. Er waren exemplaren voor de stalen en de versie met gouden bezel. Deze keer had de versie voor de uitvoering met stalen bezel geen datum venster. Dat maakt het horloge iets rustiger, in mijn ogen.

Zo is het horloge origineel.

Na de mod.

Rob had bedacht om de originele wijzers ook nog te vervangen, en deze Nato is ook zijn idee. Ik vind het een erg geslaagd horloge geworden. Zo heb ik iets bijzonders voor minder geld dan een Steinhart.

Mooi. ik heb ook nog twee Seikos liggen, een zwarte en een blauwe. Nu nog tijd en zin om te modden.

jantje.vlaam Schreef:

Mooi. ik heb ook nog twee Seikos liggen, een
zwarte en een blauwe. Nu nog tijd en zin om te
modden.

Er is inmiddels ook een hele mooie Sunburst
http://forums.watchuseek.com/f21/new-dial-tread-seiko-fff-528181-90.html#post4829137
FFF wijzerplaat… :wink:

Ja, die is ook erg mooi, ik ben een groot fan van sunburst.

Het valt me wel op dat, voor zover ik heb gezien, niemand nog de indexring vervangen heeft voor een 15-30-45 exemplaar zoals bij Blancpain, hoewel het dan ook wel heel erg op een Blancpain wannebee gaat lijken.

De getallen 12-3-6-9 op de sunburst plaat zijn zo te zien Explorer geïnspireerd.

Van harte!

Echt superveel horloge voor het geld!

Voor zover ik weet waren ze wel bezig met die andere bezel, om het inderdaad zoveel mogelijk op de inspiratiebron te laten lijken.
Vandaar ook in veel gevallen de keuze van de band en in mijn geval de rode wijzer.

De getallen van de laatste (3e) serie lijken inderdaad op die van de Explorer.
Die op versie 1 waren beduidend kleiner.

bezel
http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-fff-replacement-lumed-bezel-feeler-565493.html

serie 1
http://forums.watchuseek.com/f21/new-dial-tread-seiko-fff-528181-3.html#post3881908

Mooi horloge geworden, zeker met die band erbij :~.

Groet Andre

(tu)

:~ nice!

Mooie mod - hele mooie combi met die gestreepte nato.

Ik houd mijn Seiko maar origineel, dat lijkt me unieker :smiley: (nee hoor, gewoon jaloers, als ik het geld ervoor over zou hebben zou ik er gewoon nog 1 bij kopen voor de mod).

Prachtige dial! Ben alleen geen fan van de Seiko bezel insert.
Maar dit replacement prototype ziet er veelbelovend uit:

Van wie komt die??? Ziet er inderdaad goed uit.

Er loopt een thread op WUS, maar volgens mij is het al een tijdje stil:

Seiko FFF Replacement Lumed Bezel - Feeler
http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-fff-replacement-lumed-bezel-feeler-565493-10.html

Traveller69 Schreef:

Mooie mod - hele mooie combi met die gestreepte
nato.

Ik houd mijn Seiko maar origineel, dat lijkt me
unieker :smiley: (nee hoor, gewoon jaloers, als ik het
geld ervoor over zou hebben zou ik er gewoon nog 1
bij kopen voor de mod).

Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben, dat origineel op den duur uniek(er) is. :smiley:
Ik denk dat veel van de liefhebbers van dit horloge het hebben gemod of nog gaan laten modden.

INDECS Schreef:

Prachtige dial! Ben alleen geen fan van de Seiko
bezel insert.
Maar dit replacement prototype ziet er
veelbelovend uit:

Ik was in het begin ook niet gecharmeerd van het feit dat de markers op de wijzerplaat het patroon 3-6-9-12 hebben, en de bezelinsert op 2-4-6-8-10-12 gemarkeerd is, totdat ik zag dat ook een Rolex Submariner dat op die manier heeft. Je kunt blijkbaar aan alles wennen! :slight_smile: Dat gezegd hebbende, de bezel die jij laat zien vind ik beter harmonieëren.

IK bewaar de originele onderdelen uiteraard wel!

Slim, maar ja, dan is er toch aan gesleuteld :stuck_out_tongue:

Die van mij gaat dan de verkoop in als compleet origineel, van een oud mannetje geweest en altijd binnen gestaan :smiley:

ik heb nog nooit een horloge verkocht, als hij al weg gaat, dan geef ik hem wel aan iemand die er goed voor moet zorgen. Maar ik denk niet dat ze ooit weggaan (wellicht bij een scheiding).

Zeer geslaagd.:~

jantje.vlaam Schreef:

Van wie komt die??? Ziet er inderdaad goed uit.

+1