Na het zien van de baby Arnie leek het me leuk een draadje te starten waarin je alle Seiko horloges kunt vinden die in films zijn gebruikt. Ik heb ze lang niet allemaal gevonden en zal naar mate dit draadje vordert ook een paar zoekplaatjes posten omdat ik daar slechts hele kleine fotos van heb gevonden. Ik wil beginnen met een kleine quiz van de horloges die ik nu heb gevonden. De filmtitel en het modelnummer dient in de antwoorden te staan. Euh er is geen prijs aan verbonden het is gewoon voor de lol.
Foto 1:
Seiko 6139-7100 White Helmet / Darth Vader: Al Pacino in Bobby Deerfield. Foto 5:
Sommigen beweren dat Ed Harris in The Abyss een Seiko 6105 droeg, anderen menen echter dat het toch echt een 6309-704x was.
Hier is nog een link met James bond horloges. Opvallend is dat er in A View to a Kill. 3 Seikos voorkomen waarvan ze het type niet weten. Misschien weet iemand dit en kan hij een grote foto van deze posten… http://www.jamesbondwatches.com/the-list-eon-movies.htm
De Arnie (h558-5000/5009) van foto 8 zat in :
The running Man
Raw Deal
Predator
Commando
In de laatste in een gemodde versie omdat er duidelijk zichtbaar op het scherm afgeteld moest worden :