Seiko Flightmaster Solar?

Dit wordt mijn 2e horloge dus de batterij zal het probleem niet zijn :wink:
En alle vragen die ik had zijn inmiddels door jullie beantwoord! Dus Rob zal waarschijnlijk pas wat van mij horen bij een eventuele reparatie.

Dan denk ik dat het toch saffier gaat worden. Ik sprak vandaag nog iemand die zowel hardlex als saffier heeft, en hij deelde dezelfde mening. Ook gaf hij aan dat saffier helemaal niet zo snel breekt als soms wordt gezegd.
En inderdaad, voor die paar tientjes maakt het saffier glas een horloge wel af :slight_smile:

Nogmaals super bedankt voor alle snelle comments! Nu alleen nog een leren band uitzoeken.

Ik heb een mineraal glas waar een ernstige jaap in zit, maar hardlex nog nooit kapot gekregen, al is dat meer mazzel dan wijsheid.

Wel heb ik een saffier versplinterd omdat ik bij het paintballen van afstand op een klomp steen dook met m’n horloge. Oh, en ik heb ooit het hesalite van een Speedmaster kapot getikt op het racket van m’n squash partner. Of liever, hij tikte m’n klok aan gort met een enthousiaste backhand.

Kortom, bij pech of lompheid kan alles stuk. :slight_smile: Het is gewoon een kwestie van smaak dus. Merk wel op dat saffier, indien het niet van een AR coating is voorzien, sneller spiegelt dan hardlex. Rob’s saffier is AR coated, en wel met een blauwige gloed. Als je dat kunt hebben, die gloed, dan is er niets aan de hand.

Dus vooral geluk hebben. Ook ben ik niet van plan om dit horloge te gaan dragen tijdens het sporten of klussen of iets dergelijks, gewoon dagelijks naar kantoor en terug.

Ik heb Rob maar eens een mailtje gestuurd, even kijken wat hij voor me kan betekenen. Volgens mij zijn er wel weinig alternatieven in Nederland om een SNA411 te vinden, ik kan op MW na geen winkels vinden! Dus indien ik er met Rob niet uit kom, zal ik toch voor de solar moeten gaan.

Ik heb de ssc009 solar nu ruim een maand en ben er erg tevreden mee.
Begin deze maand de datum aan moeten passen en toen liep hij in een maand 2 seconden achter.

Ik draag hem niet dagelijks maar bewaar hem wel op een plek waar hij genoeg daglicht krijgt.
De chronometer wijzer loopt mooi soepel zoals in een automaat, en het alarm gebruik ik als een 2e tijdzone.

Het enige negatieve punt wat ik kan bedenken is dat de kroon niet vastgeschroefd kan worden.

Klinkt goed! Waar heb jij deze besteld als ik vragen mag?

Ik heb hem overgenomen van een vriend die het horloge gewoon in een juwelierszaak heeft gekocht.