Seiko Flightmaster Solar?

Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw horloge, en mijn oog is gevallen op de “Seiko Solar Chronograph Flightmaster”.

Nu heb ik alleen nog een paar vragen:

1: Heeft hier iemand ervaring met het solar systeem van Seiko?
2: De vorige serie (maar dan niet solar) had een tachymeter, zit dit hier echt niet op?

Indien misschien iemand nog een leuke aanbieding heeft/ziet in dezelfde prijsklasse, dan hoor ik het uiteraard ook graag!

Groetjes,

Mitch

Ha, sowieso een gave klok :+1:
Seiko solar staat niet bekend als slecht of onbetrouwbaar.
Nee zit idd geen tachy op, maar wel een sliderule-E6B :wink:

Klinkt goed! Bedankt voor je snelle bericht.
Dat er geen tachymeter op zit is wel jammer, maar je kan niet alles hebben :wink:

Even googlelen en je ziet ze een stuk goedkoper. :spy:

Maar is dat niet internationaal zo dat er nog invoerrechten bij komen?
Of plaats even een link.

Ook op een betrouwbare webshop? Ik zag veel vooral buitenlandse webshops.
Tips zijn welkom :slight_smile:

Koop binnen EU

Ja dat klopt. Hij staat op Creationwatches voor rond de 180. Invoer is 10 euro inklaring, en dan nog 21+4% er bij aan btw en invoer. Dat is dan alsnog een goeie 50 euro minder :slight_smile:

Creationwatches is gewoon betrouwbaar. Maar wel een grijze handelaar. Maar geeft de site die jij linkte ook fabrieks garantie?

1 like

prima :+1:

Creation is idd een goeie shop.

1 like

Oke, dan ga ik daar eens kijken. Bedankt voor de tip!

Er is ook nog de variant met geschroefde pushers (en daardoor 200m waterdicht) bij Monsterwatches:
http://www.monsterwatches.nl/product/sna411/
review:

Met tachymeter :slight_smile:
En een Nederlandse shop.
Alleen moet ik dan nog het glas uitzoeken, hardlex of saffier :confused:
In ieder geval bedankt! Had deze om een of andere reden over het hoofd gezien.

En is de band ook verkrijgbaar / verwisselbaar met leer?

Ik zou eerst even het ervaringen topic over monsterwatches op dit forum doornemen voor je besluit daar wat aan te schaffen.

1 like

Er is niets mis met Hardlex. Die discussie is oud en versleten, hardlex zou iets makkelijker krassen dan saffier, maar minder snel barsten. En vice versa. In de praktijk nog nooit problemen gehad met Hardlex of Saffier.

Amazon kan ik aanbevelen, wat @BATMAN zegt.

Nu ben ik geneigd om Citizen’s Eco-Drive te verkiezen boven Seiko Solar, maar ik heb daar geen enkele rationele reden voor. Nadeel van sommige Citizen’s is dan weer dat ze mineral glass kunnen hebben, en dat is wel erg naar. Maar er zijn er ook zat met Saffier.

Hoe dan ook, die flightmasters hebben een goeie reputatie. Ik vind ze te druk, maar da’s smaakzaak.

Heb ik zojuist gedaan, en ik zie eigenlijk alleen maar positieve berichten. Ook zie ik dat de eigenaar, Rob, een actief lid is op dit forum. Een erg positieve indruk dus.

Ik kreeg dezelfde indruk op Google, saffier krast iets minder snel en hardlex kan beter tegen stoten. Dat gaat dan hardlex worden.

Om te beginnen ben ik geen liefhebber van quarts want als je veel klokjes hebt komt het vaak voor dat als die quarts eens wil dragen net de batterij leeg is. Dit is niet zo bij de solar. Ik heb een solar chronograpf die in het horlogekistje bovenaan ligt onder het glaasje. Hij krijgt zo altijd licht en blijft dus ook gaan en bovendien nog juist ook. Ik kan me dus wel vinden in zo’n solar… Wat hij op lange termijn zal doen zie ik nog wel maar ben er vooral zeer tevreden over momenteel.

Wat rob betreft van monsterwatches? wel in het verleden werd hij hier de hemel ingeprezen. Nu zijn zaakje gegroeid is en hij waarschijnlijk minder tijd heeft om te communceren wordt hem dat verweten. Net alsof je in een andere webshop zoals bv amazon, creation watches etc de vragen zomaar kan sturen en je er meteen ook een antwoord op krijgt!! Dus gun Rob het voordeel van de twijfel. Zijn prijzen en service zijn goed so what dat je even moet wachten op een eventueel antwoord op je zoveelste vraag. Geduld is een schone deugd!

2 likes

Mwah, zou nog maar eens goed lezen als ik jou was.

Ik heb altijd wel een horloge wat ik 70-85% van de tijd draag. Mijn “daily”. Daarop wil ik altijd saffier.

Hier wat klagers over hardlex:

Als ik ooit een Seiko 5 koop (ik vind de oude lichting met 7s26 in de kleine maatjes voor €80 soms leuk) voor die ene middag dat ik op een terrasje een funky wijzerplaat wil laat ik er misschien wel hardlex op zitten. Je kunt altijd later saffier er op zetten. Als je kantoorwerk doet, er niet mee gaat klussen of in de sportschool met ijzers smijten, kan hardlex vele jaren als nieuw blijven.
Aan de andere kant, voor die paar tientjes kun je het net zo goed gelijk doen.
Ik zou zeggen, gooi kop of munt.