Seiko G 757 4020 nog te maken?

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Erg leuk om te lezen dat er zoveel verzamelaars zijn, niet alleen van hele dure horloges maar vooral liefhebbers horloges.

Ik kwam op het forum terecht omdat ik een Seiko G757 4020 heb, die het niet goed doet. Ik heb het horloge destijds in de jaren 80 zelf gekocht nav de James Bond film (alhoewel in de film niet exact dit model word gebruikt). Ik vond hem toen helemaal cool natuurlijk.

In de jaren 90 is hij terecht gekomen in een doos op zolder. Die vond ik een paar jaar geleden weer ;-))). Ik heb er toen een batterij in laten doen door mijn lokale juwelier en hij deed het gewoon 100%! Echt ongelofelijk. Ik heb hem een paar jaar af en toe gedragen met veel plezier.

Nu recent stopte hij ermee dus ik dacht: weer een nieuwe batterij erin. Dat werkte niet dus mijn juwelier (geen expert in dit soort horloges) heeft hem opgestuurd naar Seiko NL. Die konden er niets mee vanwege de verouderde techniek (althans dat was het verhaal).

Het probleem is dat hij het af en toe gewoon doet en af en toe alles weer uit beeld verdwijnt. Het lijkt dus net of hij niet voldoende stroom krijgt van het batterijtje of zo (maar ik ben geen expert ;-(

Daarom ben ik gaan zoeken of er niet iemand is die dit soort horloges wel kan maken en kwam ik op dit forum terecht. Ik zie heel veel verhalen en mooie foto’s maar weet niet direct waar ik het beste terecht zou kunnen

.

Mijn vraag is: wie zou me verder kunnen helpen?

Vr gr
Daan

4 likes

Deze zijn echt altijd stuk, ik heb er al wel 10 gekocht en allemaal defect. Mooie horloges maar erg kwetsbaar .

Ik weet dat @ernst en @MartijnV er veel verstand van hebben maar of ze je ook kunnen helpen met de reparatie dat weet ik niet.

1 like

Helaas een mindere kwaliteit uurwerk deze serie. Repareren wordt lastig

Dank voor de reactie. Ik zal ze even benaderen!

Dank voor je reactie.

Dat zou jammer zijn. Ik wacht nog even af of anderen nog suggesties hebben :wink:

Als hij het soms doet zou ik m gewoon af en toe dragen. Vooral op de momenten dat hij het doet.

grapje hoor. Het is vrijdag

2 likes

Ja, dat doe ik inderdaad ook. Maar leuker natuurlijk als hij het gewoon weer helemaal goed doet :wink:

1 like