Seiko garantie kaart

Sinds gisteren heb ik een prachtige SARX033 binnen, gekocht via solojapan. Nu heeft het horloge een probleempje, als ik de kroon draai draait deze een stukje soepel en stuk stroef.

Dit hoort niet, heb ook al contact gehad met solojapan. Die gaf aan je hebt een garantie kaart dus ga maar naar een Seiko dealer (wat ik trouwens Okay vindt) maar de vraag kan ik gewoon bij een Seiko dealer binnenlopen en vragen of ze hem onder garantie willen repareren zonder extra kosten?

Als dat een ingevulde en gestempelde kaart is (met wereldwijde garantie etc), zou dat in principe moeten kunnen.

1 like

Ja, dat kan. Die dealer stuurt hem dan op naar Seiko Nederland en die repareren hem. Reken op zeker vier weken het horloge kwijt en drie tientjes die je kwijt bent aan portokosten die de dealer niet voor je betaalt, voor “versturen onder garantie” (ik moet nog vragen waar dat bedrag vandaan komt).
Als je pech hebt dan hebben ze niet het juiste onderdeel en ben je hem drie maanden kwijt omdat ze wachten tot die weer worden opgestuurd.

2 likes

Ja maar altijd nog makkelijker dan hem eerst opsturen naar solojapan. Belangrijkste is dat ik hem maar terug krijg :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoop dat de kaart niet blanco is, want dat doen ze soms erg moeilijk.

Nee hij is helemaal ingevuld, dus dat scheelt. Is wel het eerste wat ik checkte :grimacing:

Ik heb de mijne nog niet terug, maar de dealer heeft keurig gebeld dat het rond 7 mei zou worden :astonished:

Moet niet gekker worden!

Retourneren dat ding!

En het is de beruchte 6R15 he? … :wink:

2 likes

Nou ga morgen eerste even langs de dealer om de hoek, even wat info in winnen.

Zit inderdaad dat type uurwerk in, wat zoeken levert hits op.

1 like

Ik zou gebruik maken van de drie weken retour regel.