Seiko garantie

Ik heb € 150,- moeten betalen bij een Seiko dealer om de accu te verwisselen. Ik weet niet of het door een horlogemaker is gedaan of door Seiko zelf dat zeiden ze er niet bij.

Stuur Seiko je verhaal rechtstreeks:

Seiko Nederland BV
Postbus 330
3100 AH Schiedam

(Paul Daniels)

Of info@seiko.nl, dat lezen ze ook goed.

Garantie verkrijg je niet met een aankoopnota maar met een ingevuld garantie-bewijs.En daarop is een garantie-periode van 2 jaar.
Het enige wat vaak gevraagd wordt als onbekende klant, is om de porto-kosten te betalen. Wat redelijk is gezien het horloge niet op die plaats gekocht is maar wel de service wordt gevraagd. Mvg

was dat maar waar

Even serieus, het is toch een internationale garantie?

En repareren ze ook geen buitenlandse modellen?
Ik heb bijvoorbeeld een seiko bij de kijkshop gekocht.
Ik weet dat dit spaanse modellen zijn.
Als ik deze nu ter reparatie (geen garantie overigens, die loopt via de kijkshop) opstuur naar Seiko, repareren ze hem dan niet?

Als er geen garantie op zit - wat dus vaak het geval is bij parallelle import - zal Seiko Nederland hem waarschijnlijk wel willen repareren, mits het horloge wordt aangeboden door een dealer. Maar daar zit dan wel een prijskaartje aan vast: om te beginnen onderzoekskosten. Schijnt uiteen te lopen van 35 tot 75 euro. Afhankelijk van de juwelier die ertussen zit, denk ik. En dan nog de reparatie zelf. Ik heb laatst bij mijn horlogemaker de spiraal van een Seiko 5 laten vervangen: 10 euro. Als je geen garantie hebt of die niet kunt laten gelden, zou ik altijd eerst een horlogemaker om advies vragen.

Wij (Vreugd2 en ik) verkopen Seiko5jes voor 50 euro. Dan is het snel uitgerekend wat te doen als er iets stuk is…

Wat vrij zelden gebeurt.

vreugd2 Schreef:

Als er geen garantie op zit - wat dus vaak het
geval is bij parallelle import - zal Seiko
Nederland hem waarschijnlijk wel willen repareren,
mits het horloge wordt aangeboden door een dealer.
Maar daar zit dan wel een prijskaartje aan vast:
om te beginnen onderzoekskosten. Schijnt uiteen te
lopen van 35 tot 75 euro. Afhankelijk van de
juwelier die ertussen zit, denk ik. En dan nog de
reparatie zelf. Ik heb laatst bij mijn
horlogemaker de spiraal van een Seiko 5 laten
vervangen: 10 euro. Als je geen garantie hebt of
die niet kunt laten gelden, zou ik altijd eerst
een horlogemaker om advies vragen.

Laat je niets wijs maken. Onderzoekskosten vraagt Seiko niet. Je kunt als klant via een dealer een prijsopgave laten maken,deze is vrijblijvend. Ga je met deze prijs niet akkoord dan wordt meestal een bedrag(je) gevraagd voor het op en neer sturen te compenseren . Tenminste, dit is in Eindhoven bij Juwelier Canjels zo het geval. Als je bovenstaande bedragen als onderzoeks geld wordt aangerekend dan weet je meteen dat je wordt getild. MVG