Seiko garantie

Hallo, wie kan mij uitleggen hoe het zit met de garantie van Seiko horloges. De ene internet verkoper geeft 1 jaar en de andere 2 jaar? Waar komen deze horlos dan vandaan. En hoe werkt deze garantie.Heb je hier wat aan of kan dit problemen geven.
Mvg. Webuser

de verkoper kan net zoveel garantie geven als die wil, in ieder geval krijg je de fabrieksgarantie, alles daarboven is voor rekening van de verkoper, die geeft de extra garantie. Een internetverkoper waar je de naam en adres niet van kent, geeft weinig reden om te kopen. Je moet dan in ieder geval een garantiebewijs en een aankoopbon hebben voor importeurgarantie.

Die dingen gaan toch nooit kapot. :wink:

Zie dit draadje:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,74757

dreski Schreef:

Die dingen gaan toch nooit kapot. :wink:

Nou, mijn Kinetic van '99 is het daar niet mee eens…

Accu op? Misschien toch maar een automatic…

Ik bedoelde ook eigenlijk de Seiko5-jes. Kinetics heb ik nooit gehad.

webuser Schreef:

Hallo, wie kan mij uitleggen hoe het zit met de
garantie van Seiko horloges. De ene internet verkoper geeft 1 jaar en de andere 2 jaar? Waar komen deze horlos dan vandaan. En
hoe werkt deze garantie.Heb je hier wat aan of kan
dit problemen geven.
Mvg. Webuser

Heel simpel, sinds een tijd geeft Seiko een standaard fabrieksgarantie van 2jaar op alle horloges. Mvg

Kinetic van een vriend van me had ook een kapotte accu. Na flink zwengelen liep hij maar een half uurtje. Gewoon om de pols deed hij zelfs niets meer.

Dus inderdaad:
Toch maar een 7s26 automaat :wink:

Die is eenvoudig te vervangen. Oudere modellen hebben vaker last van een kapotte condensator/“accu”.

Dus lekker zonder aankoopnota met een horloge wat niet in NL verkocht wordt je garantie halen…

Dacht ut nie.

Dat zou ik ook wel eens willen weten wat doet een Seiko kinetic ( de nieuwe modellen) het over ik zeg maar wat over 10 a’15 jaar werkt het nog net zo goed als toen hij nieuw was of kun je hem in de asbak gooien…??

Dat weet je over 10 jaar :smiley:

klopt, was inderdaad zo gepiept. Ik geloof dat de juwelier alleen het onderdeel in rekening heeft gerbacht.

Rob, ik ga even 15 jaar de toekomst in met mijn tijdmachine en dan hoor je het wel en/of er nog kinetic’s bestaan en het nog doen…:)o

Hennie Schreef:

Dat zou ik ook wel eens willen weten wat doet een
Seiko kinetic ( de nieuwe modellen) het over ik
zeg maar wat over 10 a’15 jaar werkt het nog net
zo goed als toen hij nieuw was of kun je hem in de
asbak gooien…??

Over tien jaar bestaan er geen asbakken meer! :wink:

Of nog erger een planeet die AARDE heet bestaat niet meer…:frowning:

Hmm, dit brengt me op een idee.

Omdat automaten geeen batterijen gebruiken zijn die beter voor het milieu, en kunnen ze gesubsideerd worden, of vrijgesteld van BTW!

Waarschijnlijk zal Wouter in plaats hiervan de BatterijTax invoeren, maar goed…

Maar in elk geval zijn mijn horloges Groen! :wink:

Groeten,

Martin

Nu alleen het productie- en distributieproces nog;)!

Groeten, Tom Vreeken.

vreugd2 Schreef:

Accu op? Misschien toch maar een automatic…

Nou… Om ook even hier verhaal te doen… in '99 kocht ik een Kinetic, ik was toen 18, naief en jong. Gewoon bij de juwelier, een AD, niks afdingen gewoon betalen. Ik had toen niks met horloges, maar het verhaal dat je geen batterijen hoefde te wisselen was wel mooi. Toen ging enkele jaren later dus die accu kapot!

Klote.

Ik naar de juwelier, voorleggen… tjah, geen garantie meer. Ik mocht 100 euro betalen voor het verwisselen van de accu. Ik vond dat onzin, want mij was beloofd nooit meer batterij wisselen - dat is dus ook geen accu wisselen. Maar nee, geen garantie was geen service.

Lekker is dat, Seiko.

Ik nam mezelf voor om nooit meer een Seiko te kopen. Rancuneus ben ik iig wel. Vorig jaar heb ik een vervangingssetje gekocht (a 25 euro) en zelf de accu gewisseld en het draait weer prima. Maar op de beloftes en de garantie van Seiko vertrouw ik niet meer.

Ik heb dit ook op m’n blog gezet en daar kwamen reacties op dat andere mensen met hetzelfde probleem het via Seiko Nederland gespeeld hebben en zo wel hun accu’s vervangen kregen.
Maar toen kwam een reactie van een juwelier die zei dat hij een brief had gekregen VAN seiko nederland, dat ze dat niet meer mochten doen.

Jeuj. Hoera voor Seiko. Geef mij maar alles behalve dat.