Seiko gekocht op de rikketik maar welk horloge is het precies?

Hallo, ik heb een paar dagen geleden op de rikketik beurs dit horloge gekocht.



het lijkt op een seiko 5 maar dat staat er niet op is het een ander exemplaar of is alleen de wijzerplaat vervangen? Ik twijfel ook of ik hem een service beurt zal geven wat raden jullie aan?

1 like

Nee.

Er staat op de caseback 6309-8020. Nou, voila.

1 like

Ah. Een Bombay Special.

4 likes

Nee die is wel echt, alleen de wijzers niet. Tenminste, heeft die wijzerplaat nu gepolijste markers of zijn die wit?

2 likes

Volgens mij is ie ook echt. Augustus 1977 :slightly_smiling_face:

1 like

Secondewijzer is nog wel correct, die andere twee niet.

2 likes

Ze passen niet bij de indices. De rest ziet er wel goed uit. Maar @Koekoek kan er misschien nog wel iets aan toevoegen.:slightly_smiling_face:

1 like

Ik zie er niks vreemds aan :woman_shrugging: Is imo gewoon helemaal origineel.

Hoezo passen de wijzers er niet bij? Is beide toch metaal met een wit streepje er over?

3 likes

Ik dacht dat ze helemaal van metaal moesten zijn. Heb het nog niet eerder gezien op eentje uit '77.

Maar ik geloof je. Jij bent de vintage Seiko prins.

3 likes

Om trouwens op je originele vraag terug te komen; het is een “gewone” seiko automaat en geen vijfje. Of ik hem zou laten servicen? Mwah, dat zal de investering het niet waard zijn. Dus als je hem echt gaaf vind en veel wil gaan dragen zou je het wel kunnen overwegen.

Dit is bijvoorbeeld een 6308 die ik gehad heb

1 like

Dat is hoe mijn ogen het zien. Maar ik ben degene die jou getagd heeft en dat deed ik niet voor niets, dus fijn dat je er even je licht over laat schijnen.:blush::+1:

3 likes

Iets beter kijken Han :sweat_smile: Die 70s Seiko’s hebben dat heel vaak, ik heb nu 7 Seiko automaten op mn bureau liggen waarvan 6 met streepje over de wijzers haha :upside_down_face::upside_down_face: Het komt de afleesbaarheid altijd ten goede, ik vind het mooi.

4 likes

zover ik kan zien zijn deze wit

1 like

Luister maar naar Kroepoek, niet naar mij :upside_down_face:

4 likes

Hier is het langzaamaan tijd voor het aperitief. Fijne avond! :+1::relaxed:

5 likes


:blush:

1 like

Ja, Han.

1 like

Ik weet niet wat jij voor dagritme hebt,maar in ieder geval geen onplezierige :grin:

2 likes

Mijn schoonvader Harry heeft een droomleven. Met pensioen, elke dag whisky drinkend en met horloges rommelend een beetje aanklooien. Heerlijk.

3 likes

Hahaha… het is inderdaad goed te doen.:wink: Em met een schoonzoon als Ide @anon50762135EV… wat kan een mens nog meer wensen? :joy:

3 likes