Seiko gezien op Vinted, graag hulp

Quartz is meestal redelijk onverwoestbaar. Maar 50 euro (is dat incl verzenden?) is meer dan ik over heb voor een 10 tot 15 jaar oude entry-level (volgens mij) seiko quartz.

Dank je, ik ga eens zoeken. Ik heb sinds kort mij eerste Seiko nieuwe gekocht ssb299p1 en heb besloten om het bij Seiko te houden, ik blijf producten van Japan trouw.

1 like

Verzendkosten komen er nog bovenop, 5 euro. Je kunt ook altijd een bod doen, als het wordt geaccepteerd krijg je het voor die prijs.

Niks mis met Seiko.

Praktisch alles inhouse.
Degelijk en met momenten vernieuwend.

Heb er zelf ook tig liggen.

Zeker, pracht merk.

1 like

Staat al 3 maanden op vinted. Zou €35 bieden en kijken wat er gebeurt. Als je hem wilt tenminste. Aan dat geld kun je je ook geen bult vallen als er iets mis is met het uurwerk of zo…

1 like

Hahaha, scherp! :joy:

1 like

Kijk, zijn we het daar over eens.

1 like

Ik woon dicht bi de outlet in Roermond dat is een voordeel, maar volgens mijn vrouw een nadeel.

2 likes

Ik wil eerst eens betere foto’s, heeft elke Seiko een solid metaal band of zijn er ook modellen met een gevouwen band? Ik vraag dit omdat vaak alleen de duurdere horloges een solid band hebben.

Geen idee wat je met een gevouwen band bedoelt eigenlijk. Als het een ‘niet solid’ stalen band is wist ik niet eens dat het bestond eigenlijk. Lijkt me iets dat je alleen op kermishorloges en andere Chinese troep tegen komt. Dat daargelaten, je moet je verwachtingen wel een beetje baseren op die €35, of €48 als je ‘de volle mep’ moet lappen. Ik denk dat je moet mikken op netjes en werkend (geen lekkende batterij o.i.d.). Als je dat krijgt heb je mazzel voor dat geld. Blijkt het minder, dan speur je een 2dehands uurwerkje op en heb je voor niet al te veel geld alsnog een leuk horloge. Wil je een horloge in ongedragen staat met een perfect uurwerk, dan lekker naar de outlet voor een paar honderd euro

Gevouwen banden heb je heel veel bij casio, lorus en pulsar.

https://www.vinted.nl/items/3963531029-orologio-seiko-uomo-cronografo?referrer=catalog
Hier is een nieuw horloge, er staat best leuk spul op vinted. Heb ik zometeen wat te doen op mijn werk. Ik vind het echt leuk om zo die sites te bekijken, zoeken naar een koopje.

1 like

Bedoel je flex banden? of wat anders? Foto anders?

Je hebt banden uit gevouwen staal.

Dus gewoon een stalen band, maar dan met holle schakels? Zoiets? Nooit geweten :man_shrugging:t2:

Zo werden ze zowat allemaal gemaakt vanaf de jaren 50/60.

1 like

kijk, dat maakt het een stuk duidelijker. Dit is gewoon bedoelt om geld te besparen op productie toch?

Tegenwoordig wel.

Heeft Rolex ook gebruikt in het verleden. Dus het is niet zomaar iets Chinees of goedkoop :wink: