tot nu toe zijn er hier al heel wat Seiko documenten langsgekomen, maar ik vind alleen manuals van de kalibers. (ik zeg alleen, maar ik ben al koning te rijk daarmee hoor )
kan iemand mij vertellen hoe of waar ik kan vinden welk glas er hoort in een bepaalde Seiko? dat lijkt me kast gerelateerd, niet aan het kaliber.
ik heb hier gelezen dat je bijv. een glaasje kunt bestellen door de binnendiameter in de kast te meten en dan het glaasje 0.1mm groter te bestellen, maar ik zie op ebay ook originele glaasje voorbij komen, maar de Seiko partnummers kan ik niet linken aan een bepaald horloge.
Googlen levert meestal ook niks op (alhoewel ik moet toegeven dat ik daar niet zo handig in benā¦)
en nu ik toch bezig ben: tips over glaasjesleveranciers zijn altijd welkom
Ikzelf heb op Bay een origineel partsbook gekocht, speciaal voor de glazen van mijn Seikoās. Ik heb er 27 uit de periode 58- 70. Dit boek is van 1972, dus het meeste wat daarvoor is geproduceerd staat er in. Helaas mijn Champion niet. De meeste case nummers laten de originele Seiko part nummber zien.
Met deze nummers kan je weer gaan shoppen.Deze nummers zijn nog steeds actueel.
Indien je calibers met casenummers laat zien, kan ik een copy maken van de betreffende bladzijde en mailen. Beter is om E Bay in de gaten houden voor zoān boek, ik zie deze zo nu en dan voorbij komen.
voor ik de julesborel site gevonden had heb ik een āSeiko interchangeability guideā uit 1978 besteld, die is nog naar mij onderweg.
maar ik denk dat de julesborel site dezelfde info geeft. maar alleen nummerinfo, geen tekeningen.
ondertussen heb ik op ebay een āorgn. Seiko Ordner Armbanduhren Teilekatalogā en een āorgn. Seiko Ordner Technischer Führerā gescoord, die zullen er wel over een week of 2 zijn. de fotoās zagen er schitterend uit, precies wat ik nodig heb:
und so hole ich mein deutsch noch ein bisschen auf!
ik hoop dat we dan op het forum de technische infoās compleet hebben. dan kunnen we gaan beginnen aan de vintage product catalogi
ik zal alvast mijn scanner-software gaan installeren
en de Seiko casing parts list '77 is ook binnen. Voor alle kastnrs roept u maar (PB) en dan stuur ik een scan.
voor liefhebbers: ik weet er nog eentje te koop, en op ebay.com staat er op dit moment ook nog eentje. PB maar even.