Na het lezen van het draadje van geebhome http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,1707222,1707222#msg-1707222 had ik mij voorgenomen, als er een fraai exemplaar van deze klassieker voorbij zou komen, toe te happen.
Het heeft even geduurd, maar het is dan toch gelukt.
Afgelopen weekend was ik op de Jaarbeurs in Utrecht. Twee rijen verder zat ik (uit de verte) al even naar de pols van een andere standhouder te kijken. Aanvankelijk dacht ik dat ie een mooie platte Hamilton droeg. Dat bleek dus een Seiko Goldfeather te zijn, die hij pas had verworven. Hij had hem ook al een beurtje laten geven. Op mijn vraag of ie 'm misschien wilde verkopen, noemde hij het bedrag wat hij inclusief dat beurtje al had uitgegeven. En als ik je dan winst geef, zou je hem dan willen verkopen? Dan wel… Dus zit het klokkie vanaf gisteren om mijn pols!
Het uurwerk is gelagerd met 25 steentjes en de balansbrug is zelfs op twee plaatsen vastgezet.
De sunburst-plaat is prachtig en de originele bolle kroon zit er ook nog op…
Zo, zo, dit is een fraaie vintage!!
Nooit geweten dat Seiko zulke prachtige horloges heeft ontworpen.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral bij het dragen van deze gelouterde Goldfeather.
Heel mooi! Ik heb er twee, één met een overgeschilderde wijzerplaat en één waarvan twee lugs zijn afgebroken helaas… En natuurlijk twee verschillende modellen.