Seiko Grand Quartz 1978 (1e Vintage)

Beste mensen,
Afgelopen Sinterklaas heb ik van mijn vader zijn Seiko Grand Quartz uit 1978 gekregen.
Hij heeft het gekocht toen hij ging werken. Hij heeft het gedurende tien jaar gedragen maar de laatste 20 jaar heeft het in een lade gelegen.
Het horloge ziet er goed uit, kast is vrijwel onbeschadigd en de wijzerplaat is als nieuw. Het loopt alleen niet meer, de o ringen zijn tot poeder vergaan en de pushpins zijn verbogen. Ik heb er twee dagen over gedaan om het bandje te ontdoen van 10 jaar troep en het is er erg netjes vandaan gekomen.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, bij wie kan ik het horloge het beste laten maken?
Ik weet niet of het uurwerk het nog gaat doen, maar het is zeker het streven het horloge draagbaar te maken.
Gaarne jullie advies.

Voor de liefhebbers nog even plaatjes.
Niet van mij, die is in betere conditie, gejat van het net dus.

Die zijn leuk hoor, Grand Quartzen! Heb je er al een nieuw batterijtje in gedaan om te kijken of ie het doet? Die o-ringen mogen geen probleem zijn (al weet ik niet waar je ze kunt ktijgen).

Mooi hoor zo’n High grade quartz van Seiko. Indien Seiko grand gebruikt is het zeer goed en duur.

Veel plezier ermee.

Gr, Erik

Kijk voor O-ringen eens bij een installateur of een technische groothandel. Die hebben doorgaans een groot assortiment. Een garage kan je soms ook helpen.

haakie Schreef:

Kijk voor O-ringen eens bij een installateur of
een technische groothandel. Die hebben doorgaans
een groot assortiment. Een garage kan je soms ook
helpen.

::o::o::o
en de achterkant met dop 13 erafschroeven zeker ?

informeer maar bij horlogeglas.nl, hij kan ook seiko onderdelen leveren