Seiko Grand Quartz 4843-7001- marktwaarde?

Goede morgen Vintage Seiko liefhebbers!

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Seiko Grand Quartz 4843-7001 uit 1976.

Zou een van de forum deelnemers, die deze post leest, mij een indicatie van de huidige marktwaarde kunnen verschaffen?

Ik kom een een exemplaar tegen op Chrono24 met een vraagprijs van ongeveer US$ 900, en zag ook een exemplaar aangeboden worden door een verkoper in Singapore voor SING$ 850, maar ik heb geen idee of dit realistische waardeaanduidingen zijn.

Mijn exemplaar mist de originele band en gesp, en dat feit heeft natuurlijk effect op de waarde.

Ik voeg wat foto’s bij ter illustratie,

Ik dank een ieder bij voorbaat voor zijn/haar reactie!

Richard

2 likes

Ik denk niet dat dit hier dat geld zal opbrengen, gezien de aparte vorm van het model is het niet ieders eerste of tweede keuze.
Hoeveel betaalde je zelf dan?

Ik zou niet hopen op meer dan 500 euro, maar dan nog.

Succes

Hallo,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Ik zal het horloge wellicht op Marktplaats aanbieden. Ik moet daar nog even over nadenken, want ik vind het een leuk model, maar draag het horloge uiteindelijk (te) weinig.

Ik verwacht ook niet dat het horloge een Chrono24 bedrag zal opbrengen :-).

Ik heb er indertijd zelf minder dan 200 euro voor betaald, dus de financiele schade (als die er al zal zijn) zal beperkt blijven.

Richard

1 like

Grand Quartzes zijn over het algemeen niet super veel waard. Ik denk dat hij, gezien de staat en het ontbreken van de originele stalen band eerder op de 300 euro zit.

Chrono is op het gebied van vintage Seiko niet echt representatief.

Chrono24 is in veel gevallen van vintage horloges totaal niet realistisch. Missende band bij deze kastvorm is een groot nadeel en qua vorm en plaat ook niet het meest courante model.

200 euro krijg je er nog wel voor. Als je geluk hebt misschien ook nog wel meer maar veel meer zal het niet zijn.

Hartelijk dank voor de reactie.

Ik vroeg me af of Chrono uberhaupt een realistische afspiegeling geeft van de gangbare waarde van een horloge, maar het was de enige site waar ik nu dit model aangeboden zag.

300 euro lijkt me een acceptabel bedrag.

Nogmaals dank,
Richard

Hartelijk dank voor je reactie!

Ik vond de missende band niet echt een probleem toen ik het horloge kocht; met de verschillende leren banden die ik gebruikt heb, zag het er best nog aardig uit!

Ik begrijp natuurlijk dat de verzamelaar wel een ‘compleet’ exemplaar wenst, en verwacht dan ook geen wonderen, als ik het besluit te verkopen.

Vriendelijke groet,
Richard