Nou dit is qua “High end quartz” wel het hoogste wat ik ooit zal bereiken denk ik.
Deze is gespecificeerd als een uurwerk met een nauwkeurigheid van 10 seconden per jaar. (per jaar!!!)
Het uurwerk is temperatuur gecompenseerd en heeft twee (2!) quartz kristallen, waarbij de ene de afwijkingen van de andere opheft, zoiets. Ik heb het uurwerk nog niet gezien, ik denk dat ik dat pas doe als de batterij op is, en ik ben verkouden, niet handig als je bezig bent en dan moet niezen. Maar hier staat wel een leuk plaatje tussen van het uurwerk http://akiyose.com/battery-exchange/seiko/grand/grand9943-5020.html
(ik moet nog even een beter bandje regelen, mooie van bruin leer dacht ik zo)
Op de achterkant is te zien dat ie uit september 1978 stamt, en inderdaad, niet verguld, maar “cap gold” toch weer een stuk beter dan een dun laagje vergulding!
Tot nu toe lijkt ie ook heel nauwkeurig te lopen Dit soort horloges heeft Seiko daarna een hele poos niet meer gemaakt, toch wel erg duur om te maken heb ik begrepen.
Dat nieuwe bandje past goed bij de Grand Seiko.
Die pakking ziet er ziet er matig uit, ik heb een paar Lord matics waar deze pakking helemaal ontbreekt, misschien te maken met behulp van een stukje binnenband.
Die pakking is inderdaad niet super meer, na schoonmaken viel het gelukkig mee. Binnenband is een idee, zou wel moeilijk zijn omdat er een speciale vorm in zit. (randjes en zo)
Ik heb vandaag mijn eigen Grand Quartz ontvangen. Het is een ronde en de dial is fantastisch. Zal hem binnenkort voorstellen, moet nog opgemaakt worden, hij heeft wat plekken waar het goud weg is.
ik heb de aftermarkt band vervangen door een lederen exemplaar, lijkt ook wel een beetje op die van jou. Het horloge loopt supergoed, raakt overal precies het midden van de indexen. Het glas is perfect, de dial is 100%, dat is onbeschrijfbaar mooi met dat gouden reliëf.