Seiko H127-5000

Hoi,

Ik ben onlangs eigenaar geworden van een seiko h127. Het uurwerk leek me nog in heel goede staat dus ik had alle hoop dat het met een nieuw batterijtje terug zou werken. Vandaag dus naar de horlogemaker en een nieuwe batterij erin maar het uurwerk reageerde niet, zowel het analoge als het digitale deel niet. Het batterijtje dat erin zat een heel lichte groen verkleuring aan de rand van de plus zijde. Het binnenwerk van het uurwerk zag er nieuw uit met het blote oog.

Vermits zowel de ana als de digi niet werken vermoed ik mogelijk toch gewoon een slecht contact. Als ik de service manual erop nalees is het mogelijk niet meer dan het reinigen van de contacten.

Ik ben echter niet handig genoeg om hier zelf aan te beginnen. En gezien de zeldzaamheid van het uurwerk en vervangonderdelen, lijkt het me sowieso niet zo verstandig.

Nu is mijn vraag. Waar kan ik hiervoor terecht zonder dat me dit een fortuin kost? Bij seiko zelf? Andere suggesties. Is er toch iets dat ik kan proberen zonder het stuk te maken.

Bedankt voor het advies.

Mvg,
Steven

Welkom bij de club Steven.

1 like

Thx! Jammer dat ik nog geen foto kan posten.

Steven

Gewoon gezellig meelezen en liken je ben zo TL1.

1 like