Seiko H239-5010 vintage onderweg

Na een zoektocht van een kleine 2 jaar, heb ik nu eindelijk de hand kunnen leggen op een vintage Seiko H239-5010. Deze werd afgelopen woensdag ineens aangeboden op eBay door een Engelse verzamelaar/handelaar/reparateur. En gelukkig had ik de hoogste bieding! Dus die is onderweg…
En getuige de foto’'s is hij in een behoorlijk mooie staat (ook het glas, zie foto met spiegeling voorkant).

Eerder had ik als compromis een H239-500A met iemand geruild, maar dat was niet helemaal het model dat ik ooit zelf heb gehad. Die heeft namelijk wat goudaccenten, en vind ik net iets te opzichtig.

Tip: ik begreep van de verkoper (bigfatnomac) dat hij bezig is om zijn collectie te reduceren, dus zijn er de komende tijd juweeltjes van hem te vinden op eBay. Op dit moment heeft hij een (volgens mij heel bijzondere) ronde Citizen met calculator te koop staan, met de knoppen rondom de display! Zie hier

. De prijs is overigens ook wel bijzonder.

Nu plaatjes van mijn aanwinst:

Nog enkele daagjes geduld…

Ana-digi’s beginnen mij ook te interesseren … had ik een jaar of twee niet kunnen bedenken… :slight_smile:

Leuke Seiko met een prachtige band!

ik draag ook zo nu en dan een ana-digi. Een commodoor, maar wel met het befaamde Miyota TL11 uurwerk (http://www.pmwf.com/Watches/Intermatic(Interdiscount)/QuasarAnaDigiMovt.htm)

Ik heb hem om cognagkleurig leder, wat er best ok uit ziet.
Dit is ook een leuke!

Trouwens (zeer, heel, enorm waarschijnlijk een overbodige vraag 8-)) mocht je die band kwijt willen dan neem ik hem graag over…