En vandaag kwam 'ie al binnen uit Hongarije: mijn Seiko H249-5069.
Via de baay gekocht, en ik moet zeggen dat hij in NOS-conditie is! Net of je met een tijdmachine naar de 70’er jaren bent gegaan om daar een Seiko te gaan kopen.
Aan het nummer leid ik af dat het een demo-model is geweest ‘‘000223’’ alsmede de letters ‘‘SAMPLE’’.
Bij het uittesten kwam ik er echter achter dat het alarm geen beep’s produceert. Vreemd, omdat bij het veranderen van de mode van het display, er wel een beep klinkt. En op het moment dat het alarm af moet gaan, knippert het luidsprekersymbool op het display wel, totdat ik 1 van de linkerknoppen indruk, maar geen enkele beep. Ook in de bij Seiko gebruikelijke alarm-demo-mode (2 linkerknoppen tegelijkertijd ingedrukt houden) alleen een knipperend luidsprekersymbool, maar geen beep.
De verkoper reageerde als volgt: de enige mogelijkheid zou een ‘‘logische opstartfout’’ kunnen zijn, die is opgetreden nadat hij er een nieuwe batterij in had geplaatst, vlak voor verzending. En dat is uit te proberen door de batterij er 2 minuten uit te halen, en daarna weer terug te plaatsen, om zo een nieuwe start te forceren.
Nu krijg ik die achterkant er niet af, dus maar eens langs een juwelier om dat te proberen. Zou mooi zijn als het alarm het ook nog deed.