Seiko H601-5050R

Wat een mooi forum is dit!

Als nieuwkomer wilde ik jullie graag eens vragen hoe ik aan meer informatie kan komen over mijn Seiko H601-505R uit ongeveer 1981.

Hebben jullie hiervoor misschien interessante links, of heeft iemand heel toevallig een catalogus waar deze nog in staat?

Als er op dit forum niets te vinden is kan je ook eens rondneuzen op het Seiko en Citizenforum.

Welkom!
En je Seiko is denk ik een beetje lastig. Dit is nu juist geen erg populaire uitvoering ben ik bang. Ik kom er zo snel op internet ook niet over tegen.

@ Aad A: bedankt voor je tip, ik kende dat Seiko & Citizen Forum nog niet. Ik heb er al een reparatiemanual gevonden, leuk!

Welkom en dat heb je goed gezien dat dit een geweldig gevarieerd forum is :smiley:
Met je Seiko kan ik je helaas niet verder helpen maar er zijn vast wel leden die je meer kunnen vertellen.

mvg, Frans

Mijn beste,

Van harte welkom op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien.
Een forum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes, met fierheid wordt uitgedragen!!

Voorts laat ik alle adviezen omtrent technische zaken, graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum.
Voor zover dit nog van toepassing is natuurlijk. Want ik lees dat er al een ruimhartige aanzet hierover is gegeven.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hallo,

welkom hier! Dat niemand iets over jouw horloge kan vertellen verbaasd mij eigenlijk. Het uurwerk welke gebruikt wordt is namelijk hetzelfde als in de Seiko H601 Arnie. Hier een foto van mijn H601:

Ik heb trouwens een soortgelijk herenhorloge namelijk de H601-5470:

Het zijn prima uurwerken!

Groet Jurgen

Ik heb ook een Seiko H601… Een H601 8081, uit 1991.
Inderdaad een prima uurwerk, alleen gebruikt hij de laatste jaren wel heel veel batterijen.
Weet iemand of daar iets aan te doen is?
Schoonmaken hielp niet…

Vast bedankt voor jullie wijze woorden.