In 1992 heb ik een Seiko Sports ana-digi gekregen die hier en daar bekend schijnt te staan onder de naam “Arnie”, die heel veel meegemaakt heeft maar het desondanks altijd goed heeft gedaan en ook erg nauwkeurig loopt.
Hij is jarenlang zelfs mijn énige horloge geweest:-)
Het probleem is alleen dat een batterijtje nog maar 8 - 9 maanden meegaat, zelfs zonder dat ik het lichtje gebruik!
Een horloge maker waar ik ooit was voor 'n nieuwe batterijtje, zei dat er niets aan te doen is…
Zou dat echt zo zijn of moet-ie misschien gewoon eens schoongemaakt worden? Dat is nog nooit gebeurd, omdat ik altijd dacht dat dat bij een quartz-uurwerkje niet nodig is…
Is er een forum-lid met meer kennis van zaken dan ik die mij daar iets over zou willen vertellen?
Ikzelf heb de kleine broer H556-5029. Ik heb er zelfs twee van en jou probleem komt overeen met wat ik ook had. Na 6 maanden was er geen spanning meer in het klokje.
Na een revisie, 15 maanden geleden,heb ik vanaf dat moment nog steeds het zelfde batterijtje.
Dus in mijn geval was revisie de oplossing.
Heb je een afbeelding van jou uitvoering?
Overigens ben ik nog steeds erg tevreden over dit klokje.
Hierbij die van mij.
Greetz Erik
Hmm, het lijkt een best fors klokje voor “een klein broertje”.
Wel mooi, ook.
Bedankt voor je ervaring. Ik dacht eigenlijk al dat het een hopeloze zaak was, maar dat is gelukkig niet zo, dus. Een heer spreekt niet over geld, maar ik hoop toch dat ik geen andere horloges hoef te verkopen om die revisie te betalen
Ik heb van mijn horloges nog geen foto’s, ik ben nog een nieuweling op dit gebied, maar binnen afzienbare tijd hoop ik een fotostudiootje te hebben (vaderdag?), en dan ga ik me uitgebreid op het fotograferen van mijn horloges (vnl. Seiko’s, maar ook een Citizen, Poljot en twee Apha’s) storten.
Eerst moet er nog wat werk aan gedaan worden én ik ga de 12e op vakantie.