seiko hardlex, vervangen of niet?

Lekker laten zitten tot er te veel krassen opzitten. Tenzij je van plan bent het horloge toch te gaan modifyen (hoe je dat ook schrijft haha).

Ik zou het Hardlex gewoon gebruiken tot het barst, en dan mā€™n toekomst eens overwegen.

Hardlex is veel, veel minder kut dan mineraalglas. Ik heb een Seiko quartz chronograaf 10 jaar mishandeld voor ik een jaap had een hem verving.

Overigens door een Hardlex, want veel juweliers doen geen glazen die niet standaard zijn, omdat ze ze gewoon naar Seiko sturen, danwel alleen standaard onderdelen gebruiken.

Wil je het glas modden, dan zul je waarschijnlijk een horlogemaker moeten vinden die dat doet.

Als laatste: bij vervanging glas vervangt Seiko ook direct alle pakkingen en is hij weer waterdicht. Dat is het waard, eens in de vijf jaar. En het kost de hele wereld niet.

1 like

Dead thread excavation alert!

3 likes

Lekker op tijd Fate

1 like

Hoe dan? Ik zat gewoon te scrollen. Die had toch nog nooit naar voren moeten komen?

En ik zat niet diep te scrollen. Mijn klomp is gebroken.

@bornbuffalo, heb je je flighty nog? En hoe doet hij het?

Zal wel loslopen met die krassen. Zoveel heeft hij de school de afgelopen twee jaar ook weer niet van binnen gezien met de corona.