Seiko Helmet: originele wijzerplaat?

Hallo horlogevrienden,

Ik wil graag eens een Seiko Helmet aanschaffen en heb een vraagje over deze Helmet.
Is dit een originele wijzerplaat?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Repko

1 like

@koekoek

Ik vind het lumen van wijzers en wijzerplaat verdacht wit. Kast lijkt in ieder geval opnieuw te zijn opgemaakt. Finish is origineel grover.

1 like

Ik onderschrijf het bovenstaande bericht dat de wijzerplaat er verdacht uit ziet, de A van Japan zijn puntig te zijn. Band lijkt me niet origineel en de kast ook refinished.

1 like

Dank voor de reacties.
Het zou gaan om een horloge van eerste eigenaar en sporadisch gedragen.
Ik vond hem er ook al te erg ‘als nieuw’ uitzien.

heb je meer foto’s?

1 like

Jazeker:

Bij deze!

Iemand nog een reactie na de extra foto’s?

1 like

Zou je de conclusie kunnen trekken, gezien het uitblijven van stellige meningen over de authenticiteit, dat het hier gaat om een pracht 6139? Ik ben geen Seiko kenner, verre van dat, maar vind dit wel een hele mooie.

1 like

Kast is in ieder geval onder handen genomen en heeft niet meer de originele bewerking.

Hieronder een detail foto van de originele -veel grovere- afwerking.

De fotos zijn niet scherp genoeg om daar zeker over te zijn.

Wat vrij curieus is is dat de sluiting namelijk wel origineel en onopgemaakt is terwijl dat juist een van de eerste dingen is die aangepakt wordt. De scherpte en afwerking van de sluiting zijn beide namelijk correct (en dat is de matte finish ipv gebrushed bij opmaken namelijk nooit).

2 likes

Ik heb er ook zo een

Heb ook getwijfeld, maar zover ik het vergelijk, zijn de wijzerplaten redelijk gelijk aan elkaar, leek mij origineel.
Ook van mijn Helmet is de kast opnieuw gefinisht, gelukkig niet hoogglans gepolijst

1 like

Dank voor de reacties.
En stel dat dit een mooi origineel exemplaar is, wat zou de prijs dan kunnen zijn?

Altijd moeilijk te bepalen wordt op eBay de gekste gedragen voor gevraagd, worden op Catawiki bedragen tussen 200 en 400 betaald.

op catawiki is vrijwel alles op 6139 gebied troep, slechte staat of fake. Prijzen daar zeggen niks. Het is een weinig serieus platform dus de prijzen daar ook niet serieus nemen.

1 like

Maar zou bijvoorbeeld €375 redelijk zijn?

Mits origineel, goed werkend en goede staat zou dat niet gek zijn

1 like

Ik heb hem aangeschaft.
Is wel een heel mooi exemplaar hoor. Alles mooi strak en in zeer goede staat.
(Dag is nog net aan het verspringen zie ik… maar alles werkt naar behoren.)

8 likes

Om kwart voor 2?
Dat kan beter.

1 like