Seiko: hoe lang leverbaar?

Hallo Hallo,

In mijn zoektocht naar een volgend horloge ben ik gestuit op de Seiko SPB185:

Oef.

Nou nog eentje dan:


Nu is deze sinds een paar maanden leverbaar, maar mijn budget moet nog groeien. Ik was dus eigenlijk benieuwd naar hoe lang deze modellen normaal gesproken leverbaar zijn.

Ik begrijp natuurlijk dat courantere modellen langer leverbaar zijn limited (alhoelwel, wat is nog limited bij Seiko). Weet even niet in welk groepje de SPB185 (en SPB187) vallen.

Dit voor het geval ik mis grijp op het moment dat ik voldoende knaken in het spaarpotje heb.

Thanks!

2 likes

Als tweedehands bespreekbaar is dan is hij voor altijd beschikbaar :wink:

Normaal gesproken blijven deze modellen wel een aantal jaar in productie.

2 likes

Zijn niet gelimiteerd, dus voorlopig nog wel even te koop. Wat @Drebin hierboven ook al schrijft; aantal jaar is heel normaal.

De SPB185 is een héél fraai horloge!
Goeie keus. Succes met sparen. :ok_hand:

Ik heb zijn broertje, de 187 …

4 likes

Oke dat geeft hoop. Uiteraard is 2e hands bespreekbaar, maar ik zie deze stalen variant nog niet veel voorbij komen. (plus dan ik ook nog even moet sparen :slight_smile: )

1 like

Ja heel fraai, hoe bevalt deze.

Ik lees dat ze niet altijd correct zijn uitgelijnd. Hoe is dat bij jou?

Ze zijn er ook nog niet zo lang, toevallig stond er vorige week eentje te koop hier op het forum

Super. Het is echt een héél erg mooi horloge, waar voor z’n geld! Geldt ook voor de 185, die heb ik ook in handen gehad. Ik heb de mijne wel te koop staan, maar dat heeft meer te maken met mijn eigen gekte dan met het horloge zelf. Het kriebelt voor iets nieuws. Tja.

Komt inderdaad voor. Mijnes is wel oké geloof ik.

2 likes

Ja daar kijk dus erg naar uit, gewoon is om de pols te hebben. Misschien toch maar een afspraak maken bij de juwelier binnenkort. Nu mag het weer :slight_smile:

1 like

Ook ik ben in het bezit van de 187. Ook deze is perfect. :ok_hand:

Overigens niet goed te zien op de foto. Maar hij is perfect.

4 likes

Je kan m ook zelf bouwen… :joy:

5 likes

Nice Bob :+1:

1 like

Dit is ook gaaf zeg, maar ik geloof niet dat dit type (MM300?) in dezelfde prijsklasse valt.
Wel de datumomlijning die ik eigenlijk mis bij de SPB185!

1 like

Dit is een beetje valsspelen: is een Seiko-franken-mod…
Is een MM-achtige kast met seiko uurwerk met originele MM wijzerplaat.