Ik ben nieuw hier op het forum en in de hobby zelf ook redelijk nieuw!
Ik droeg al jaren een goedkoop quartz beater Prisma horloge en door een sterfgeval in de familie kwam ik in het bezit van een Seiko Quartz horloge uit vermoedelijk 1989.
Toen baalde ik dat ik daar de originele stalen band niet bij had en na even googlen kwam ik op marktplaats een zelfde horloge tegen maar dan met stalen band. Allebei een verse batterij erin laten zetten en deze horloges draag ik nu sporadisch met plezier.
Vervolgens kwam de eerste Seiko automaat er, een 7009-8081 uit 1977 met een gorgeous blue gradiant dial. Zodra ik er achter ben hoe ik fotos op het forum zet dan ga ik er zeker mee showen (de service die ik heb laten doen maakte van het geheel een financiële miskleun maar dat is een ander verhaal).
Maar hier mijn euvel, ik heb weer de originele band er niet bij! dit model is niet zo makkelijk te vinden op marktplaats en ik zou liever een losse idealiter vintage band er bij kopen. Ik heb een stalen Seiko band gekocht maar na passen bleek deze 19 mm en ik moet echt 20 mm hebben.
Mijn vraag is hoe ik een partnummer kan vinden van deze band en of er eventueel andere banden zijn die passen.
Ik zit ook op het forum om veel te leren over Seiko, ben echt verliefd aan het worden op het merk.
Welkom, over typenummers voor oudere banden durf ik niets te zeggen, zal lastig aan te komen zijn vermoed ik.
Zelf hanteer ik de strategie om te zoeken naar een sloper om daarmee een compleet geheel te maken. We zijn hier overigens gek op plaatjes, hier een oude Seiko van mijzelf.
Bandnummer voor de stalen band B247S deze is uiteraard niet meer bij Seiko leverbaar.
Seiko heeft nog een alternatief met bandnummer G1341S uiteraard ook niet meer leverbaar maar misschien dat je hiermee verder komt met de zoektocht.
Het kan zijn dat ik nog een nos band heb liggen
Ik moet even nakijken welke er origineel op zit.
Heb je daar een foto van. Ik vindt er een tweetal versies online.
Is het deze?
Oh spannend! Ik ben er nog niet achter welke band er origineel bij kwam. Ik heb een tijdje een catalgus van '77 op www.theseikoguy.com zitten bestuderen maar daar kwam ik niet uit. Ik heb ook twee soorten banden op foto’s gezien… ik zou eerlijk gezegd gewoon al blij zijn met een vand waar de endlinks gewoon mooi aansluiten.
De versie die ik heb is nog net anders ik dacht dat het die met de onderverdeling van 3 was maar deze is 4 , wel een caliber 7009
Helaas, weet ook niet of ik de endlugs heb.