Dit horloge is van een kennis die niet op HF actief is. De eenvoudige Seiko waar hij aan gehecht is loopt circa 45 seconden per dag voor. Servicehistorie is onduidelijk maar zeker heel lang geleden (als het al ooit gedaan is). Loopt verder wel en datum verspringt correct.
Nu zal een officiële servicebeurt bij Seiko wellicht wat overdone zijn, maar wie zou er eens naar willen en kunnen kijken om te zien wat de mogelijkheden cq de kosten zijn om de 45 seconden weer wat terug te brengen naar acceptabele waarden?
Mag via PB maar dan graag met een mobiel nummer of email zodat ik de eigenaar verder aan het woord en daad kan laten.
MIsschien niet het antwoord waar je op zit te wachten maar ik heb laatst een TH Kirium chronometer van 20 jaar oud voor een servicebeurt naar Tagheuer gestuurd, vond het niet erg om 400 euro te betalen ondanks dat het horloge misschien dat bedrag niet meer waard is. Denk dat een periodieke servicebeurt voor een Seiko niet in die orde van grootte is maar hoort er wel bij als je een mechanisch uurwerk bezit ipv alleen het naar beneden brengen van het te veel voor lopen.
Kan magnetisme zijn, maar als dat horloge zo oud is als ik denk dat het is kun je gewoon de kaart opzoeken met horlogemakers en een volledige officiële beurt doen.
Dat verdient zo’n uurwerk. Beetje pappen en nathouden, daar ga ik uit principe geen tips voor bedenken.
Ik denk wel dat je bij mensen als @Aad57 beter bent dan bij Seiko.