Vraagje; Als ik het goed begrijp produceert Seiko een aantal modellen exclusief voor de Japanse markt én een aantal voor de internationale markt, waarom eigenlijk? Zo een groot bedrijf is toch altijd op zoek naar een zo groot mogelijk afzetgebied? Het enige dat ik kan verzinnen is dat Seiko eerst wil weten of een nieuw model populair genoeg is in eigen land alvorens er een grote oplage van te maken maar of dat ook de oorzaak is, ik heb geen flauw idee.
Kwestie van afstemmen op de lokale markt, op basis van verwachte verkopen. Autofabrikanten maken ook altijd andere modellen voor andere markten.
wel leuk om te zien dat de JDM modellen luxer zijn afgewerkt… net zoals bij Casio/gshock
Waar baseer je dit op? Welke modellen hebben we het over?
zoals de sarbs bijvoorbeeld… of de g-shock 5000 voor japan… die is mooier afgewerkt
Om het te kunnen staven zou er een wereldwijd beschikbaar alternatief moeten zijn voor de Sarbs die voor een zelfde prijs, minder goed is afgewerkt.
De 5000 is gewoon de premium G shock. Er zijn genoeg JDM G shocks die ‘standaard’ zijn afgewerkt.
jawel, maar die mooiere zijn in principe alleen in japan retail leverbaar (japanse kaartjes/beschrijving enzo)
Ja oké. Je bedoelt dat de mooiste Seiko’s JDM zijn. Dat klopt inderdaad. Ik zat even op een ander spoor. Tijd voor koffie.
Is een kwestie van een gezond merk willen opbouwen en hanteren. Je kan beter dicht bij huis populair zijn dan dat je het voornamelijk moet hebben van klanten in instabiele landen bijvoorbeeld.
ik ben meer een instabiele klant…
Helaas wel…
Zelfs waar ik woon hebben we er soms last van. (grens Groningen en Drenthe)
Schokkend
In Groningen is zo’n opwindbox iig niet nodig… je legt je horloge s’avonds op je nachtkastje en s’ochtends is je horloge "vanzelf’ weer opgeladen!
En bedankt aan allen voor het beantwoorden van mijn vraag!