Seiko jeugdsentiment....

Nou ik de laatste tijd zo bezig ben met horloges (o.a. door dit forum) schoot me te binnen dat ik nog ergens een doublé Seiko horloge had liggen. Aldus net een paar kastjes en laatjes overhoop gehaald en warempel, ik vond het weer, netjes in een doosje en heb het waarschijnlijk al 20 jaar of langer niet meer in mijn handen gehad.

Het gaat hier om een Seiko 8223-5160, in pak 'm beet 1981 nieuw gekocht bij Wastora in Zaandam. Het was mijn eerste eigen horlogeaankoop. Wellicht geen drol meer waard maar ga er morgen toch een nieuw batterijtje in laten zetten, misschien doet ie het nog!

Wilde dit toch nog even met jullie delen :blush:


22 likes

Leuk,hoop dat hij weer “aanslaat” morgen :+1:

1 like

Ja, dat zou leuk zijn! Er zal nog wel een batterijtje inzitten, geen idee of die ook leeglopen of iets dergelijks en de binnenzijde kunnen verwoesten, we gaan het meemaken :slight_smile:

Flashback… Wastora Zaandam.
Die folders en hoe ik daarop heb staan kwijlen om een echte Praktica te kopen van mijn spaarcentjes.

7 likes

Haha, ja geweldig was dat :+1:

Mijn beste,

Een blijde vondst!!
Leuk hoor, je eerste gekochte horloge!!
Wie weet wat er nog meer verscholen ligt!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

4 likes

Dank Coenraad en idem :slight_smile:

1 like

Dat moet een speciaal gevoel zijn René, wat zou het prachtig zijn, als hij het morgen gewoon doet!

Succes!

1 like

Ben zeker zeer benieuwd John, dank!

Snel slapen, dan is het snel ochtend (lijk wel een kind haha)

1 like

Leuk dat je het horloge terug gevonden hebt. Hopelijk doet ie het nog! :blush::+1:

1 like

Dat zijn de mooiste vondsten. Veel plezier met herinneringen ophalen :blush:

1 like

Eerste Horloge Aankoop.
Altijd +1 !
Ik zeg dat hij het nog gewoon doet

1 like

Dank allen!
Net terug van de juwelier, batterij was geheel leeggelopen, echter heb ik mazzel, het uurwerk was niet aangetast. Ze hebben het binnenwerk gereinigd en voorzien van een nieuwe batterij, voila, loopt weer als nieuw, ik ben er blij mee :smile:

5 likes

Zie je wel ! :+1:t2:

1 like

Je had helemaal gelijk :slight_smile:

1 like

Super, dat is goed nieuws! Veel draag plezier René!

1 like