Seiko Jubilee Bracelet verkleinen?

Dag beste mede-forumleden!

Ik heb sinds gisteren een SKX009 op saffier in huis, en het ding bevalt me enorm!
Nu is het enkel jammer dat ik na het verwijderen van alle mogelijke links en de gesp op het kleinste maatje in te stellen, de meegeleverde jubilee nog steeds te groot is voor mijn 15.7-16cm polsje (balen zeg…). Er zou toch nog een link uit moeten…

Zijn er hier HF’ers die weten hoe zo’n band alsnog in te korten is? Dit graag zonder hem permenant te beschadigen. Ik heb niet veel hoop, maar je weet nooit :slight_smile: !

Alvast bedankt!
Groet, Seamaster :ocean:

1 like

Ik heb op mijn SKX een strapcode jubilee, mijn polsomtrek is zo’n 17,5cm. Met deze band kunnen er bij mij nog zat links verwijderd worden. (6 stuks nog) Er zit ook een universele clasp op, met 6 verstel-mogelijkheden. Mogelijk is een strapcode jubilee wat voor je?

1 like

Kom je er mee weg om alle links die je nu over hebt aan elkaar te zetten en aan de korte kant te bevestigen misschien ?
De 6 uur kant.

Is het geen getaperde band?

Ja klopt, soms lukt het met een beetje puzzelen.
Heb het zelf ook gedaan met een jubilee.

En met getaperd bedoel je dat je er links kan uithalen denk ik? Of zit ik ernaast?
Dit beperkt tot een 3-tal links per kant, en na ze allemaal te verwijderen nog steeds te groot…

Getapered is dat de band afloopt van bijv: 22mm naar 20 mm .
Deze er tussenuit halen :arrow_down:

Alle losse schakels die je hebt aan elkaar zetten en dan passend maken tussen de schakel aan de kast en de schakel aan de band.

Zoals je zegt heb je nu 6 links over, daar moet het wel mee lukken.

Hoe ik het ook draai of keer… komt nooit uit.
Ziehier in het rood de aparte schakels en in het blauw de ‘vaste’.

Als ik de puzzel samenleg is het nooit mogelijk het uiteinde van de zelf samengestelde schakels aan het horloge te koppelen… jammer… hoeronder zie je hoe het niet uitkomt, ook als ik van kant wissel.

Ik zou een mooie strapcode band bestellen! Knapt het hele horloge van op.

Gezien de clasp is dit geen originele Seiko Jubilee. De originele kun je klein genoeg maken.

Buckle heeft wel het Seiko logo… dan spreken we van een nepper… vreemd!

Ja klopt…maar die hebben de letters ook. Leg een originele maar langs een nepper en je ziet het aan het lettertype

1 like

Ik meen ook dat op de clasp van mijn 009 6 of 7 fijnverzet gaatjes waren ipv 3…

1 like

Hier origineel

Deze zijn aftermarket…en van hetzelfde type als de jouwe

1 like

Dit is geen originele band. Ik zag het aan de ‘bladen’ van de sluiting, het hoort er zo uit te zien:

Ditis volgens mij de aftermarket band die er bij jou op zit.

EDIT: @Thijs_Kremers was me voor.

2 likes

Grappige is dat die kerels de banden van Ali vandaan halen en gewoon voor het drie dubbele aanbieden.

2 likes

2 likes