Vlak voor het slapen gaan toch besloten om de aanwezig Jubilee band op mijn pas aangeschafte SKX007-J in te korten en te zien of hij wellicht bevalt (hoewel ik m “rammelig” vindt).
Nou speel ik met de volgende vragen:
kort je de band aan een zijde in of aan beide ? Meen begrepen te hebben dat t aan een kant dient te gebeuren doch weet t niet zeker en dus ook niet aan welke kant dan
met mijn pols(jes) van 17cm zullen er wel meer dan een schakel verwijderd moeten, is er een soort van rekensom om dit uit te rekenen of gewoon een voor een verwijderen, passen en weer door?
de bracelet (bovenzijde deel) zit momenteel vast in het derde gaatje van de sluiting is dit de bedoeling of is het handiger deze op het eerste gaatje te zetten zodat je na het inkorten wat meer kleine stapjes kunt maken ? Zie foto.
Bijvoorbaat excuses als deze vragen al ergens staan hier maar ik kon ze met de zoekfunctie niet vinden. Youtube al wel gekeken doch daar geen antwoorden gevonden op de vragen die hier spelen.
of je aan een kant of beide kanten schakels verwijdert is afhankelijk van je pols
( vorm ) en wat je prettig vind zitten,
meestal wil je de sluiting midden onder je pols hebben maar soms is het prettiger om daar vanaf te wijken,
ik zou hem zowiezo eerst op de middelste micro verstelling zetten zodat je later nog beide kanten op kunt .
Zelf vind ik het prettiger als de bovenste helft wat langer is zodat de sluiting iets meer naar je toe zit als je het horloge om hebt. Dat scheelt een beetje in het rollen van het horloge om de pols. Dus bij het uitnemen van een oneven aantal schakels de binnenste helft korter dan de bovenste helft.
Als je 'm inkort zou ik 'm aan de "zes"uur kant korter houden t.o.v. “twaalf” uur kant.
Dat past over het algemeen het best bij de anatomie van een pols, is mijn ervaring.
.
.
.Elf.
Beide zijden. Als de perfecte pasvorm niet symmetrisch lukt haal je een linkje eruit aan een van de kanten (bij ontbreken van de mogelijkheid om 2 halflinks te plaatsen (wat niet bestaat voor een seiko dacht ik).
Niet echt een rekensom, ik doe het horloge om en kijk als ik trek aan de sluiting hoeveel links er geen contact hebben met mijn pols. Die gaan er sowieso al uit, en dan nog een extra.
Ik hou er van de bracelet in het middelste gaatje te houden.
Mmmm zit net ff te koekeloeren maar (held als ik ben) denk dat ik dit niet zelf aan ga durven zonder iemand die ervaren is en even meekijkt.
alleen al de achterkant en de bevestiging van de bracelet aan de lugs is anders dan de lederen band wissel die ik laatst heb gedaan en welke me ook al een natte rug bezorgde.
Misschien eerst toch maar een super oyster kopen en daarna monteren, misschien dat Rob t voor me wil doen op de Rikktik… zoals jullie kunnen lezen allemaal excuses voor t feit dat ik t niet aandurf.