Seiko Keuze Stress, Help !

Beste HF’ers,

Ik heb ongeveer Euro 750 te besteden voor een Nieuwe Aankoop.
Het zou best weer eens een nieuwe Seiko mogen zijn, omdat er recent een aantal attractieve nieuwe modellen uitgebracht zijn.

Ik som ze even op:

1. SZSC005 green 6R15

2. SRPB09 LE blue 4R35

3. SPB071 PADI SE blue 6R15

4. SZSC004 green 6R15

Mijn probleem is, dat bovenstaande modellen ongeveer dezelfde verkoopprijs hebben, op basis van @Voordeligbijdetijd.

Alhoewel Seiko mijn voorkeur heeft, sta ik open voor een ander merk binnen budget.

De Seiko horloges zien er als volgt uit:

Het zijn allemaal fantastische Seiko horloges voor ongeveer dezelfde prijs
(plus min Euro 50), vandaar mijn “Seiko Stress”

Graag Seiko Advies, of anders voor ongeveer dezelfde prijs ?
Het gaat om een 200m (of meer) duiker, dus géén dresser.

Help.

2 likes

Hoe groot is je pols?

1 like

18,5 cm

Hoezoo ?

Oh dan kun je ze makkelijk allemaal hebben qua maat. Dan is dat geen factor.

1 like

Wat zit er al in je kist?

1 like

Deze zijn erg mooi, maar de padi versie kan me minder bekoren. Ik zou voor de standaard versie gaan, mooier en goedkoper

2 likes

Deze! Wat een toffe kleur!

1 like

2!

1 like

Hhhmmmm,
7 monsters,
3 sammies,
1 echte sumo en nog wat variaties…

Pff… Lastig, persoonlijk ga ik voor wat meer variatie in de collectie maar als ik moet kiezen vind ik de bovenste monster het leukst en dat zeg ik niet snel van een monster :wink:

1 like

Deze past wel binnen je budget en matched goed met je huidige collectie :+1:

jpg_350x350

3 likes

Het monster doen. Mooie combi van staal en t groen

1 like

Bovenste zou ik doen…Hele aparte kleur! :slight_smile:

1 like

Ik vind ze allemaal te duur. Niet dat ze het niet waard zijn per se, maar ik ben niet bereid zo veel extra te betalen voor een kek kleurtje.
De monster wordt het niet, je hebt er al veel, welliswaar met ander kleurtje en (waarschijnlijk) ander uurwerk, maar daardoor vind ik hem niet ineens drie keer zo veel waard.
De PADI vind ik gewoon lelijk. Persoonlijk en niet te onderbouwen, maar een blauwe bezel? Lelijk. Plus ik ben bang dat het slijt. En in andere kleuren (die niet slijten) goedkoper te krijgen.
De sumo heeft met 20mm een te iele band voor de kast en een venusheuvel op 12. Wordt hem ook niet.
Dan blijft de samurai over. Vind ik persoonlijk mooi en in deze uitvoering ook de mooiste kleurencombinatie, dus als er één bij zit waarvoor ik bereid zou zijn een premium te betalen is deze het wel.

2 likes

Absoluut de monster

Maar de blauwe daarvan is ook erg mooi. SZSC003

Maar je was toch bezig met een limited gmt master Blaken?

2 likes

Monsters trekken mij niet zo, iets te bonkig. Maar die. Samurai is echt gaaf; ze zijn door de scherpe hoeken echt anders dan andere duikers, en dat blauw is super. Wat mij betreft die dus.

1 like

Voor mij in deze volgorde:

SZSC004 green 6R15

SRPB09 LE blue 4R35

SPB071 PADI SE blue 6R15

SZSC005 green 6R15

Alternatief idee: ergens een mooie gebruikte Shogun/SBDC007 op de kop tikken…

1 like

Niet om het een of ander maar als je andere om hun mening vraagt zul je er tig verschillende krijgen. Volgens mij verhoogt dat de keuze stress alleen maar :wink:

3 likes

Vrienden voor het leven…

Bedankt Mr. Spoon !

1 like

Klopt.
Project > E 750.